خبرگزاری کار ایران

توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور صورت گرفت؛

طراحی و راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی ماهانه و فصلی بارش و دمای هوای گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۳۱۹

پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برای نخستین بار در سطح کشور سامانه پیش‌بینی ماهانه و فصلی بارش و دمای هوا ویژه استان گیلان را طراحی و راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایلنا، پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برای نخستین بار در سطح کشور سامانه پیش‌بینی ماهانه و فصلی بارش و دمای هوا ویژه استان گیلان را به سفارش اداره‌کل هواشناسی این استان طراحی و راه‌اندازی کرد. 

این سامانه پیش‌بینی ماهانه و فصلی با توجه به جایگاه استان گیلان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در سطح کشور و همچنین آگاهی از وضعیت جوی ماه‌های آینده این استان که می‌تواند نقش به‌سزایی در تصمیم گیری‌های کلان استان به‌ویژه در حوزه‌های آب و کشاورزی داشته باشد، توسط محققین پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، طراحی و راه‌اندازی شد. 

براساس اعلام روابط‌عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، هدف اصلی این پروژه بومی‌سازی و ارتقای دقت پیش‌بینی‌های بلندمدت است که از طریق پس‌پردازش برون‌داد مدل‌های پیش‌بینی دینامیکی موسوم به ECMWF و با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی برای پیش بینی وضعیت بارش و دمای هوا برای ۳ تا ۶ ماه آینده استان گیلان انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز