خبرگزاری کار ایران

معاون شهرداری تهران:

ساماندهی کودکان کار با همکاری تمام دستگاه‌ها تا نوروز امسال به نتیجه می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۲۹۰

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بر اساس مباحث مطرح شده و هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها، تا نوروز امسال ساماندهی کودکان کار با همکاری تمام دستگاه‌ها به نتایج مطلوبی خواهد رسید.

به گزارش ایلنا از سایت شهر، «محمدامین توکلی‌زاده»، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در رابطه با برنامه مدیریت شهری برای ساماندهی کودکان کار، اظهار کرد: ساماندهی این کودکان اقدام فرابخشی است و سازمان بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهادها نیز با این مسئله درگیر هستند. 

وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از کودکان کار از اتباع به شمار می‌روند، وزارت کشور نیز در ساماندهی آن مسئول است و باید دستگاه‌های مختلف برای تحقق آن در کنار یکدیگر قرار بگیرند. 

توکلی‌زاده با بیان اینکه طبق دستور شهردار تهران به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، لایه‌های سیاست‌گذاری، اندیشه‌ورزی و اجرایی درخصوص کودکان کار پیش‌بینی شده است، یادآور شد: تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند اقدامات این حوزه را با هماهنگی شهردار تهران پیش ببرند. 

وی با تأکید بر اینکه در هیئت اندیشه‌ورز تلاش بر این بود که نمایندگان تمام دستگاه‌ها و ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی دعوت شوند، خاطرنشان کرد: تجربیات خوبی در گذشته وجود داشته که بخشی از آن‌ها نتایج مثبتی داشته و بخشی نیز به تجربه نرسیده است؛ لذا این تجربیات در کمیته رصد و پایش و سازمان رفاه و خدمات اجتماعی در حال احصاست تا به یک راهکار مشخص دست پیدا کنیم. 

معان اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه تمام راهکارها در شورای سیاست‌گذاری به بحث و بررسی گذاشته می‌شود، گفت: تاکنون چندین جلسه شورای سیاست‌گذاری برگزار شده و در ادامه جلسات این شورا راهکارها به عنوان سیاست کلی ابلاغ خواهد شد و در قالب کمیته‌های تخصصی اجرا می‌شود. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۰ مدرسه برای کودکان کار در سطح شهر فعالیت می‌کنند و در هماهنگی‌های صورت گرفته با این مدارس، ما در برنامه‌های مختلف میزبان کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها بوده‌ایم. 

توکلی‌زاده در پایان یادآور شد: بر اساس مباحث مطرح شده و هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها، تا نوروز امسال ساماندهی کودکان کار با همکاری تمام دستگاه‌ها به به نتایج مطلوبی می‌رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز