خبرگزاری کار ایران

شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران:

کیفیت هوای تهران در مناطق پرتردد ناسالم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۴۲۰

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران امروز (۱۱ تیر) کیفیت هوای پایتخت، با وجود اینکه در شرایط قابل قبول است، در برخی مناطق پر تردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا،  بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۱۱ تیرماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است.  

تقویت ناپایداری جوی و افزایش نسبی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند. هرچند با توجه به افزایش دما در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش آلاینده ازن در برخی مناطق وجود خواهد دارد. با شکل‌گیری ناپایداری جوی و افزایش تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه، از میزان غلظت ذرات معلق کاسته می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.  

کاهش تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۱۲ تیرماه) همراه با افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود که کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به‌ دنبال دارد.  

عدم وزش باد مؤثر در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند علاوه براین با افزایش دما در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و درنتیجه کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود دارد.  

با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی دوشنبه و افزایش تردد خودروها، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز