خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تهران صورت گرفت؛

تصویب یک فوریت لایحه اصلاح برخی عناوین عوارضی از طرف وزارت کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۱۳۴

یک فوریت لایحه اصلاح برخی از عناوین عوارضی از طرف وزارت کشور در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، با اکثریت آرای موافق اعضا به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، لایحه دو فوریتی تغییر عناوین عوارضی از طرف وزارت کشور در یکصد و چهل و سومین جلسه شورا مورد بررسی اعضا قرار گرفت. 

حبیب کاشانی، عضو و خزانه‌دار شورا ضمن مخالفت با دو فوریت این لایحه متذکر شد: در اسفندماه سال گذشته عناوین اصلاح شد که این مطلب از سوی شهرداری ذکر نشده است، در اینجا قرار است لایحه سال ۹۷ و ۹۸ انجام شود. آنچه در اینجا مصوب می‌شود، تبدیل به قانون می‌شود، اگر ابهامات مطرح‌شده، رد می‌‎شود و به عنوان کار تطبیقی بازگشت می‌خورد، به این علت است که کار کارشناسی مناسب روی آن انجام نشده است، دوستان شهرداری روز گذشته در کارگروه تخصصی خود این موضوع را تایید کردند و امروز این موضوع توسط شهردار در صحن شورا مطرح شده است، درخواست می‌شود فرصتی برای بررسی بیشتر لایحه داده شود تا در صورت لزوم مطالب و نکاتی که باید به آن افزوده و کامل شود؛ لذا پیشنهاد من یک فوریت این لایحه است. 

در ادامه لطف‌الله فروزنده، معاون اقتصادی شهردار تهران در پاسخ به تذکر کاشانی توضیح داد: لایحه قبلا مصوب شده و برای اینکه این عناوین با مصوبه شورا تطبیق داده شود، دو فوریت آورده شده است، علت دو فوریت هم این است که اگر این عناوین در شورا مصوب نشود، قابل بارگذاری در سیستم و چاپ فیش جدید نخواهد بود. در حال حاضر هم مردم و هم ما در جهت اجرای لایحه معطل هستیم. هیچ کار محتوایی در اینجا صورت نگرفته و مصوبه همان است و تنها عناوین تطبیق داده شده است در نتیجه نیاز به کار کارشناسانه نیست. 

در ادامه ناصر امانی، عضو دیگر شورا متذکر شد: اگر مصالحی از شهر یا شهرداری در خطر باشد، ما می‌توانیم به دو فوریت آن رای دهیم، اما آیا در حال حاضر خطری مصالح شهرداری را در این خصوص تهدید می‌کند که شهرداری درخواست تایید دو فوریت لایحه را دارد؟

گفتنی است، در نهایت یک فوریت لایحه اصلاح برخی عناوین عوارضی از طرف وزارت کشور به جای دو فوریت آن در صحن شورای شهر تهران به رای گذاشته شد که این یک فوریت با اکثریت آرای موافق اعضا به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز