خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی؛

رئیس جدید میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ارومیه معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۹۰۶

مراسم تودیع و معارفه معاون گردشگری و صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و رییس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ارومیه برگزار شد.

به‌ گزارش  ایلنا، مرتضی صفری،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این  مراسم اظهار کرد: آذربایجان غربی سرزمین ناشناخته‌ها است که با وجود داشتن ظرفیت‌های بی‌شمار آنگونه که باید و شاید شناخته نشده است.

صفری از رونمایی سند جامع گردشگری استان ،در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری  تهران خبر داد و گفت: این سند نقشه راه برای توسعه و رونق گردشگری آذربایجان غربی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه‌امروزه گردشگری در دنیا به  یک صنعت درآمدزا تبدیل شده است گفت: با توسعه صنعت گردشگری در کشور می توان  کشور را از درآمدهای نفتی بی‌نیاز کرد.

وی افزود: برای توسعه صنعت گردشگری در استان  استفاده از ایده‌های خلاقانه مانند راه‌اندازی اتوبوس گردشگری ریل‌باس برای جنوب استان، طراحی اپلیکیشن گردشگری تا پیش از نوروز سال ۱۴۰۲ در اولویت قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی همچنین از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای هنرمندان صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: این تسهیلات برای اولین بار در استان و از محل تبصره ۱۶ برای حوزه صنایع‌دستی آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

در پایان این مراسم  مهدی ولی‌زاده معاون سابق گردشگری تودبع و رضا حیدری به‌عنوان معاون جدید گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی معرفی شد و نیز محمدرضا طنابی به‌عنوان معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مهران عبد‌زاده به‌عنوان رئیس جدید اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارومیه معرفی شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز