خبرگزاری کار ایران

همزمان با میلاد امام هشتم؛

کمر بند سبز و پارک یاشیل باغی ارومیه مورد بهره برداری قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۷۱۱

همزمان با میلاد امام هشتم شیعیان پروژه کمر بند سبز ارومیه و پارک یاشیل باغی منطقه ۲ ارومیه مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، حسین مهدیزاده شهردار ارومیه در مراسم افتتاح این پروژه‌ها گفت: ایجاد کمربند سبز در منطقه سنگی ارومیه به متراژ هفت هکتار که امروز به بهره‌برداری رسید مانعی برای ساخت و ساز غیر مجاز شهر بوده و همچنین در کنترل روان آب‌ها نیز بسیار موثر است.

شهردار ارومیه با بیان اینکه برای ایجاد این کمربندی سبز بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ متر راه دسترسی ایجاد شده است، افزود: درختانی همچون گل محمدی، ‌توت و بادام در این منطقه کشت شده است که هم مصرف آب کمی‌دارند و هم می‌توانند درآمدزایی داشته باشند.

وی تاکید کرد: طبق پیش بینی‌ انجام شده، پس از باردهی درختان این منطقه، سالانه به قیمت به روز بیش از چهار میلیارد تومان برای شهرداری درآمدزایی خواهد شد.

مهدی زاده همچنین به ناقص بودن سیستم آبیاری قطره‌ای نیز در این‌کمربند سبز نیز اشاره کرد و گفت: حدود یک میلیارد تومان برای اتمام سیستم آبیاری ‌اعتبار نیاز است که به زودی تامین می‌شود.

وی همچنین به بهره‌برداری از پارک یاشیل باغی در منطقه دین پرست ارومیه، اشاره کرد و گفت: این فضای سبز در منطقه کم برخوردار و در کمتر از سه ماه ‌آغاز و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این‌فضای سبز حدود ۲ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد، گفت: بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان برای احداث آن هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز