خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت:

افزایش ظرفیت تولید نفت، قدرت چانه زنی را بالا می‌برد

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۲۵

«تلاش وزارت نفت بر این است که فازهای تکمیل شده پارس جنوبی، چه میادین دریایی و چه میادینی که در خشکی واقع شده‌اند را وارد مدار کند، چراکه امروز با توجه به کمبود منابع گاز، کشور به این میادین مشترک نیاز اساسی و مبرم دارد.»

وزیر نفت بالا بردن ظرفیت تولید نفت و رسیدن به تولید روزانه 4 میلیون بشکه را برای افزایش قدرت چانه زنی در مجامع بین الملل و ااپک موثر دانست.

به گزارش ایلنا، بیژن نامدار زنگنه با اشاره به برنامه‌های خود در وزارت نفت برای تسریع در بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز در پارس جنوبی، گفت: تمرکز در توسعه و بهره‌برداری از میادین مشترک پارس جنوبی در صدر برنامه‌های وزارت نفت قرار دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه برخی فازهای پارس جنوبی پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته‌اند، افزود: تلاش وزارت نفت بر این است که فازهای تکمیل شده پارس جنوبی، چه میادین دریایی و چه میادینی که در خشکی واقع شده‌اند را وارد مدار کند، چراکه امروز با توجه به کمبود منابع گاز، کشور به این میادین مشترک نیاز اساسی و مبرم دارد.

این عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به لایه نفتی پارس جنوبی تصریح کرد: بهره‌برداری و توسعه لایه نفتی پارس جنوبی و همچنین پروژه آزادگان، جزو برنامه‌های میان مدت وزارت نفت است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در بخش افزایش تولید گاز طبیعی هم تمرکز بر روی توسعه میادین مشترک و به ویژه پارس جنوبی است، اظهار داشت: از این رو با پیگیری فازهایی با پیشرفت بالای فیزیکی پارس جنوبی باید تا پایان سال جاری امکان افزایش برداشت گاز از این میدان مشترک فراهم شود.

وی با بیان اینکه بخشی از پروژه‌های مربوط به تولید گاز پارس جنوبی امسال به بهره برداری می‌رسد، تاکید کرد: امسال زمان کافی برای بهره برداری از لایه نفتی پارس جنوبی را نداریم.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که برنامه وزارت نفت برای رسیدن ایران به کرسی دبیرکلی اوپک چیست، تبیین کرد: بدون شک با تعامل میان اعضای اوپک می‌توان به کرسی دبیرکلی نزدیک شد، اما آنچه که بیش از این مهم خواهد بود، تامین منافع ملی کشور در سازمان کشورهای صادر کننده نفت است.

وی با اشاره به احیای ظرفیت تولید نفت خام و گاز طبیعی، تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید نفت ایران منجر به افزایش قدرت چانه‌زنی در مجامع بین‌المللی و اوپک خواهد شد و از این رو باید در کوتاه‌ترین زمان ظرفیت تولید نفت با استفاده از روش‌های صیانتی به بیش از چهار میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

وزیر نفت در خصوص عبور از تحریم‌ها با دیپلماسی نفتی  گفت: تحریم موضوعی نیست که تنها در حوزه نفت باشد بلکه از مجموعه موضوعاتی است که باید تدابیر لازم در بخش‌های مختلف کشور از سوی رئیس جمهور در حوزه سیاست خارجی انجام گیرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز