خبرگزاری کار ایران

در چهارمین جشنواره سراسری حدیث ارتش مطرح شد؛

انتقاد سید احمد خاتمی از عملكرد صدا و سیما

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۱۹

سازمان صدا و سیما مستقیماً زیر نظر رهبری نیست؛ مقام معظم رهبری فقط مسئولیت انتصاب رئیس صدا و سیما را برعهده دارد و اگر همانند ارتش مستقیماً زیر نظر رهبری بود چنین ضعف‌هایی را نمی‌دیدیم.

چهارمین جشنواره سراسری حدیث ارتش جمهوری اسلامی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور سیداحمد خاتمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد خاتمی در این مراسم گفت: سازمان صدا و سیما با اینکه دارای نقاط قوت است اما نقاط ضعف فراوانی در آن مشاهده می‌شود. زیرا این سازمان مستقیماً زیر نظر رهبری نیست؛ مقام معظم رهبری فقط مسئولیت انتصاب رئیس صدا و سیما را برعهده دارد و اگر همانند ارتش مستقیماً زیر نظر رهبری بود چنین ضعف‌هایی را نمی‌دیدیم.

وی ادامه داد: بین ارتشی‌ها و نیروهای مسلح هیچ فردی با صلاحیت‌تر از آیت الله خامنه‌ای حتی اگر در مقام رهبری نبودند برای فرماندهی کل قوا مناسب نیست.

وی با بیان این‌که «ارتش ما از جمله کانون‌های یارگیری امام زمان(عج) خواهد بود» گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هر روز شاهد پدیده‌های مبارکی در "آجا" هستیم.

احمد خاتمی در ادامه با بیان چند نکته در مورد طرح اجرایی حفظ احادیث گفت: باید تلاش بشود که در عرصه انتخاب احادیث از کتابهای اصلی شیعه بهره گرفت.

وی نهج البلاغه و اصول کافی را از اصلیترین منابع شیعه دانست و گفت: می‌توان در یک پروژه ۱۰ ساله همه احادیث اصول کافی را مطرح کرد و سبب آشنایی نسل جدید با کتاب‌های اصلی شیعه شد.

امام جمعه موقت تهران به خانواده ارتشیان پیشنهاد کرد برای تهیه جهیزه دختران به این توجه کنید که حتماً یک شرح نهج البلاغه و یک تفسیر قرآن در آن وجود داشته باشد و در ادامه شرح نهج البلاغه آیت الله مکارم را بر‌تر از تفسیر نمونه اعلام کرد.

احمد خاتمی عترت را لازمه معرفی دین نامید و ادامه داد: حدیث جایگاهی همانند جایگاه قرآن در زندگی ما باید داشته باشد.

وی اظهار داشت: عنوان جشنواره حدیث یعنی در حاشیه بودن آن، و آنکه حدیث را امری لازم و واجب ندانسته‌ایم در صورتی که ما باید از اول دبستان تا پایان دبیرستان موجب آشنایی یک دوره کامل حدیث در میان دانش آموزان شویم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان از اینکه نسل نوخاسته مفاخر خود را نمی‌شناسد ابراز نگرانی کرد. حوزه علمیه دستگاه‌های تبلیغاتی و آموزش و پرورش را در این امر مقصر دانست.

وی در سخنان خود گفت: ما اسلام را بدون حدیث و عترت نمی‌توانیم بشناسیم.

خاتمی در جواب سؤالاتی که پیرامون اینکه چرا امام حسین با اینکه می‌دانست در جنگ به شهادت می‌رسد اما باز هم در آن شرکت کرد، گفت: جنگ تحمیلی ما پاسخ این سؤال را داده است. زمانی که سربازان ما می‌دانستند که در حمله اکثریت آن‌ها به شهادت می‌رسند اما باز هم در عملیات شرکت می‌کردند.

وی به گروه فرقان اشاره کرد و گفت: تمامی گروه‌های منحرف از اوایل تاکنون از قرآن و عترت سوءاستفاده کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تربیت به الگو و نسخه نیاز دارد قرآن را نسخه تربیت و اهل بیت را الگوی تربیت دانست.

در پایان صحبتهای سیداحمد خاتمی با دعوت از آل هاشم رئیس عقیدتی ارتش، حجت الاسلام صفایی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی مقام معظم رهبری، امیر پوردستان نیروی زمینی ارتش و امیر شهرام شاهرخ فرمانده پدافند، و واحدی معاونت فرهنگی روابط عمومی ارتش هدایایی به نفرات اول تا پنجم بخشهای مختلف جشنواره اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز