خبرگزاری کار ایران

ع.پاشایی و پیگیری فعالیت سایت بامدادساری:

جغرافیای من کجاست؟

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۳۱

سایت بامداد ساری منحصر به ما ساروی‌ها یا به ما مازندرانی‌ها، یا حتا به ما ایرانی‌ها نیست. مال همه است. هر که فارسی بلد است. با شرکت در این بحث هم به خودتان کمک می‌کنید و هم دست به دل دیگران می‌گذارید.

ایلنا: ع.پاشایی، مترجم و پژوهشگر شناخته شده که زمانی‌ست در شهر ساری ساکن شده و تجربیاتش را با گروهی به نام اندیشه پروران و در سایت بامداد ساری درمیان می‌گذارد، طی یادداشتی هدف و مقصودش را از هدایت این گروه عنوان کرده است.

به گزارش ایلنا متن این این یادداشت، یا عنوان «جغرافیای من کجاست؟؛ تجربه من با غربت» به شرح زیر است:

 «جغرافیای من کجاست؟/تجربه‌ی من با غربت»

"چرا «تجربه‌ی من با غربت» و نه «تجربه‌ی من در غربت»؟ شما فرقی در این دو می‌بینید؟ برای ما بنویسید. ظاهراً تفاوت در حرف اضافه‌ی با و در است. مابقی حرف‌ها را با شما می‌زنیم.

ما «در خانه» می‌خواهیم بدانیم شما «بیرون از خانه» «با خانه» چه می‌کنید. «خانه»، نه «وطن». شما هم می‌خواهید ما بدانیم؟ این صفحه می‌خواهد بداند برای شما غربت چیست؟ نوستالژی چیست؟ چه حسی از آن دارید؟ آن را چه می‌دانید؟ «خانه» برای شما کجاست؟ جغرافیای خانه کجاست؟ سفره‌ی دلتان را در این زمینه برای ما پهن کنید. اول شما. شمایی که غربت را تجربه‌ کرده‌اید. این را یادآوری و تاکید می کنیم که «بامداد ساری» را «اندیشه‌پروران» ساروی علم کرده‌اند اما نه فقط برای خودشان. این سایت منحصر به ما ساروی‌ها یا به ما مازندرانی‌ها، یا حتا به ما ایرانی‌ها نیست. مال همه است. هر که فارسی بلد است. با شرکت در این بحث هم به خودتان کمک می‌کنید و هم دست به دل دیگران می‌گذارید. بیش‌تر به شکافتن این مساله رغبت داریم، اما معنی این حرف این نیست که اگر حس‌تان را در شعری، یا عکسی به دیگران بگوید چیزی نگفته‌اید که به کار این صفحه بیاید."

:: ع.پاشایی

گفتنی‌ست ع.پاشایی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، گروهی را در شهر ساری تشکیل داده با نام «اندیشه پروران». این گروه در حال حاضر 50 عضو دارد و اولین مرحله از فعالیت خود را با کتابی تحت عنوان «تاریخ جهان به روایت 100 شیء» نوشته­‌ی «نیل مگ‌گرِگور» آغاز کرده است. همچنین اخیرا کتاب دیگری را با نام «جبین بر خاک نه» نوشته‌ی تى. سى. مَکلوهان را که پیشتر توسط ع.پاشایی ترجمه شده، در دستور آموزش این گروه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند شرح فعالیت‌های گروه اندیشه‌پروران را در سایت WWW.BAMDADESARI.IR جستجو کنند و با اعضای این گروه بپیوندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز