خبرگزاری کار ایران

عضو کانون شوراهای اسلامی کار استان سمنان:

کارگران زن در کارگاه‌های کوچک قدرت چانه زنی کمتری دارند

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۶۶

چکیده: «كارگران زن نه‌تنها مانند كارگران مرد مزد نمی گیرند بلكه ممكن است در صورت مادر شدن از همه حقوق ویژه‌ای كه به آنها تعلق می‌گیرد نیز برخوردار نشوند».

عضو هیات مدیره كانون هماهنگی شوراهای اسلامی كار استان سمنان گفت: در كارگاه‌های كوچك كارگران زن در مقایسه با همكاران مرد خود از قدرت چانه زنی كمتری برخوردارند و نمی‌توانند هم‌اندازه مردان مطالبات قانونی خود را دریافت كنند.

«حمید بهراد» با اعلام این به ایلنا گفت:  هرچند در این كارگاه‌ها زنان مجبور به انجام كارهای مردانه نیستند، اما شغل آنها در نوع خود سخت و طاقت فرساست. به عنوان مثال كارگران زنی كه در كارگاه‌های خیاطی مشغول كار هستند روزانه هشت تا 14ساعت بدون وقفه مشغول كار هستند.

این عضو كانون شوراهای اسلامی كار استان سمنان ادامه داد: با این حال كارگران زن نه‌ تنها مانند كارگران مرد مزد نمی گیرند بلكه ممكن است در صورت مادر شدن از همه حقوق ویژه‌ای كه به آنها تعلق می‌گیرد نیز برخوردار نشوند.

وی در خصوص وضعیت بیمه این كارگران گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر با سطح فرهنگ عمومی در خصوص مزایای حمایت‌های بیمه‌ای افزایش یافته است.

بهراد گفت: به همین هم دیگر كارگران بر بیمه شدن خود تاكید دارند و هم كارفرمایان دیگر مانند گذشته در برابر این درخواست كارگران مقاومت نمی‌كنند.

این مقام كارگری گفت: با این حال چنانچه در واحدهای تولیدی بازرسی دقیقتری صورت بگیرد امكان احجاف كمتری در خصوص پرداخت مطالبات كارگران زن وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز