خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی

تحریم پتروشیمی باعث كاهش صادرات می‌شود/ اگر واگذاری داشتیم تحریمی هم در كار نبود

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۲۳

لازم است دولت در این شرایط کمک بیشتری به واحدهای این صنعت کند چراکه آسیب واحدهای بزرگ هزینه زیادی برای اقتصاد کشور به بار خواهد آورد.

واحدهای پتروشیمی و خریداران تحریم‌ها را دور می‌زنند اما به تبع آن هزینه‌ها افزایش و صادرات کاهش پیدا کرده است.

پدرام سلطانی نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب گفت:  اگر واگذاری ۸ شرکت پتروشیمی سرعت پیدا می‌کرد زمینه پیگیری و اعتراض در مورد تحریم فراهم می‌شد اما در حال حاضر تنها ۵ درصد این شرکت‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است و دیگر امكان اعتراض وجود ندارد.

وی در ادامه افزود:  این تحریم‌ها جدید نیستند و در سال گذشته هم از سوی اتحادیه اروپا چنین تحریمهای اعمال شده بود ولی در دور جدید تعاملات بانکی هم لحاظ شده است.

سلطانی خاطرنشان كرد:  واحد‌ها توانسته‌اند تحریم را مدیریت کنند اما مشکلات جدیدی که برای این ۸ واحد پتروشیمی پیش می‌آید بیشتر در بخش حمل و نقل است.

سلطانی با اشاره به اینکه در حال حاضرصنعت پتروشیمی مهم‌ترین صنعت و بیشترین میزان ارز آوری را در كشور دارد‏، اظهار کرد: لازم است دولت در این شرایط کمک بیشتری به واحدهای این صنعت کند چراکه آسیب واحدهای بزرگ هزینه زیادی برای اقتصاد کشور به بار خواهد آورد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در پایان با بیان اینکه مشکل ورود ارز به مرکز مبادلات ارزی به قیمت ارز مرجع وتعیین نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی با در نظر گرفتن هزینه تحریم از جمله اساسی‌ترین معضلات این صنعت است، گفت: در صورت عدم رسیدگی دولت و مدیریت صحیح آن‌ها واحدهای تولیدی پتروشیمی با مشکلات جدیدی در روند مدیریت و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و همین طور در تولید خود روبرو خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز