خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان؛

یک رای، همانند شلیک یک خمپاره به سرزمین دشمن است

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۹۹

عدم حضور حتی یک نفر واجد شرایط رای در انتخابات پیش رو موجب هورا کشیدن و شادی دشمنان در داخل و خارج از کشور می‌شود.

ایلنا: امام جمعه کاشان گفت: عدم حضور حتی یک نفر واجد شرایط رای در انتخابات پیش رو، موجب هورا کشیدن و شادی دشمنان در داخل و خارج از کشور می شود.

عبدالنبی نمازی، عصر روز گذشته در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل که با حضور حجت الاسلام مهدی طائف،  فرمانده قرارگاه عمار در کانون الزهراء کاشان، برگزارشده بود، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی (ع) و گرامی‌داشت فتح خرمشهر با اشاره به اینکه معیار برگزاری انتخابات درنظام های غیرتوحیدی و غیراسلامی معیار رعایت قانون است.گفت: در کشور جمهوری اسلامی ایران معیارب رگزاری انتخابات قانونی است که مجلس شورای اسلامی برای تشکیل، نحوه، کیفیت و حسن برگزاری انتخابات تصویب کرده است.

وی با اشاره به اینکه معیار برگزاری انتحابات در یک نظام توحیدی مبتنی برکتاب وحی و فقه اهل بیت است گفت: همانطور که در حج و روزه فقه و باید، نبایدها، حلال و حرام ها وجوددارد، انتخابات نیز فقه انتخاباتی باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بررعایت فقه اخلاقی در انتخابات گفت: وجود دو ضلع در انتخابات یکی ضلع رای دهندگان و دیگری رای گیرندگان که آرا مردم را جمع می کنند باید در انتخابات رعایت شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، حضور تمام افراد واجد شرایط رای دهنده را نقطه محوری در فقه انتخابات و یک فریضه سیاسی دانست و گفت: با توجه به اینکه رای دادن مستحب نیست، بلکه واجب عینی است، لذا حضور همه افراد واجد شرایط در پای صندوقهای رای مانند نماز واجب است.

نمازی عدم شرکت در انتخابات را حرام و موجب تضعیف نظام اسلامی ایران دانست و گفت: عدم حضور حتی یک نفر واجد شرایط در انتخابات موجب هورا کشیدن و شادی دشمنان در داخل وخارج از کشور می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز