خبرگزاری کار ایران

در هفته اخیر؛

۱۷۸ نفر به دلیل شدت جراحات ناشی از حوادث جان باختند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۱۶۸

سخنگوی اورژانس کشور گفت: طی هفته گذشته ۵۷۸ مورد حادثه ویژه در سامانه ثبت شده است که نسبت به هفته قبل از آن افزایش ۳۱ درصدی داشته است.

«بابک یکتاپرست» سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آمار حوادث ویژه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا ۰۷ اردیبهشت۱۴۰۳ گفت: بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه ثبت حوادث ویژه طی هفته گذشته توسط مراکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور (EOC) ۵۷۸ مورد حادثه ویژه در سامانه ثبت حوادث ویژه به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل خود (۲۵ تا۳۱ فروردین) از جهت تعداد حادثه ثبت شده، شاهد افزایش ۳۱ درصدی هستیم.

وی ادامه داد: طی این مدت ۱۵۸ مورد حادثه ویژه ترافیکی (کاهش۴ درصدی نسبت به هفته قبل) و ۴۲۰ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی با افزایش ۲۱ درصدی نسبت به هفته قبل به ثبت رسیده است. همچنین طی این مدت ۱۳۵۹ نفر مصدوم/بیمار توسط تیم‌های درمانی و بهداشتی، خدمات لازم حوزه سلامت را دریافت کرده‌اند و ۱۷۸ نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به حوادث ویژه ترافیکی طی هفته گذشته گفت: طی هفته گذشته ۱۵۸ مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۸۳۶ نفر شده که از این تعداد ۶۹۳ مصدم اعزام و ۱۴۳ نفر در محل درمان شده‌اند. بیشترین حادثه ویژه ترافیکی ثبت شده در استان خراسان رضوی با ۱۶ حادثه (۹۲ مصدوم و ۱ فوتی)، استان تهران با ۱۴حادثه (۴۷مصدوم و ۷ فوتی) و استان کرمان با ۱۴حادثه (۸۵ مصدوم و۲ فوتی) است.

یکتاپرست خاطرنشان کرد: بیشترین مصدوم سوانح ترافیکی در استان‌های خراسان رضوی با ۹۲ نفر، کرمان با ۸۵ نفر وسیستان و بلوچستان با ۷۷ نفر و بیشترین فوتی ناشی از حوادث ترافیکی ویژه در استان‌های تهران با ۷ نفر، فارس با ۶ نفر و کهگیلویه و بویراحمد با ۳ نفر است. طی هفته گذشته ۵ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۳۳ نفر و فوت ۲ نفر شده است که معادل ۳ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته ۱۸ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با تریلی/کامیون به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۶۸ نفر و فوت ۱۴ نفر شده است که معادل ۱۱ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است. طی هفته گذشته ۱۵ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با وانت بار به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۹۸ نفر و فوت ۴ نفر شده است که معادل ۹ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

او افزود: طی هفته گذشته ۱۰ حادثه ترافیکی مرتبط با موتورسیکلت به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۲۷ نفر و فوت ۶ نفر شده است که معادل۶ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به حوادث ویژه غیرترافیکی طی هفته گذشته گفت: طی هفته گذشته ۴۲۰ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۵۲۳ نفر شده است که از این تعداد ۴۸۹نفر درمان در محل و ۳۴نفر فوت شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز