خبرگزاری کار ایران

در خانه هنرمندان؛

برگزیدگان دومین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۹۰

«بودای رستوران گردباد» نوشته «حامد حبیبی» در بخش مجموعه داستان و «خورشید به شانه راستشان می‌تابید» نوشته «جواد افهمی» در بخش رمان به عنوان برگزیدگان دومین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم معرفی شدند.

ایلنا: برگزیدگان دومین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم، معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسمی که عصر دیروز (یکشنبه ۳ دی ماه) در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان برگزار شد، ضمن تقدیر از «جمال میرصادقی» برگزیدگان بخش مجموعه داستان و رمان جایزه ادبی هفت اقلیم معرفی شدند.
در ابتدای این مراسم، کاوه فولادی نسب (نویسنده) متنی را در مورد «میرصادقی» برای حضار خواند. او از میرصادقی به عنوان معلمی دلسوز و دوستی مهربان یاد کرد که در زمان زنده بودنش، تبدیل به نویسنده کلاسیک شده است. فولادی نسب در قسمتی از حرف‌های خود گفت: افسوس که با جامعه‌ای روبرو هستیم که در حرف هنرمند را بر صدر می‌نشاند و در عول کار او را سرگرمی تلقی می‌کند.
بعد از پایان صحبت‌های فولادی نسب، لوح تقدیر «جمال میرصادقی» به او اهدا شد.
در ادامه نامزدهای بخش مجموعه داستان به این شرح معرفی شدند: «این برف کی آمده» نوشته «محمود حسینی زاد» و نشر چشمه، «بودای رستوران گرباد» نوشته «حامد حبیبی» و نشر چشمه، «خط فاصله» نوشته «هادی کیکاووسی» و نشر چشمه و «من ژانت نیستم» نوشته «محمود طلوعی» و نشر افق.
«کیهان خانجانی» به عنوان نماینده هیات داوارن بخش مجموعه داستان بیانیه هیات داوران را خواند و در قسمتی از آن ادبیات جوایز ادبی را شرطی لازم برای پویایی ادبیات داستانی دانست و از دیدن نام‌های تازه در میان نامزده ابراز خورسندی کرد. او ضمن ابراز تاسف از عدم حضور ناشران شهرستانی در بخش پایانی نامزدهای این جایزه، از حضور بعضی از نویسنده‌های شهرستانی در قسمت پایانی ابراز خوشحالی کرد. خانجانی در بخشی دیگر گفت: چه بسیار آثار چاپ نشده‌ای که ما افتخار خواندن آن‌ها را نداشتیم.
بعد از اتمام صحبت‌های خانجانی، «این برف کی آمده» نوشته محمود حسینی‌راد با عنوان شایسته تقدیر و مجموعه داستان «بودای رستوران گردباد» نوشته حامد حبیبی به عنوان اثر برگزیده اعلام شدند.
حامد حبیبی در سخنانی کوتاه اینجایزه را به همه کسانی تقدیم کرد که کتاب‌هایشان مجوز انتشار نگرفته است.
نامزدهای بخش رمان هم به این شرح اعلام شدند: «پنجاه درجه بالای صفر» نوشته «علی چنگیزی» و نشر چشمه، «خروج» نوشته «علیرضا سیف الدینی» و نشر افراز، «خورشید بر شانه راستشان می‌تابید» نوشته «جواد افهمی» و نشر هیلا و «گمو» نوشته «شهریار عباسی» و نشر مرکز.
«محسن حکیم معانی» هم به نمایندگی از هیات داوران بخش رمان در صحبت‌هایی گفت: بخ رقم فراز و فرودهای این سال‌ها، چراغ ادبیات هنوز روشن است و گواهش انتشار آثار ادبی و حضور مراکزی که این آثار را مورد مداقه قرار می‌دهند.
او از حضور کمرنگ خانم‌ها در این جایزه به عنوان دغدغه‌ای یاد کرد که باید مورد توجه قرار بگیرد و همچنین از جامعه ادبی به این دلیل که با وجود تمام فشار‌ها با ایمان به اینکه ادبیات مرگ بردار نیست مسر خود را ادامه می‌دهد تشکر کرد.
در پایان این مراسم هم رمان «خورشید به شانه راستشان می‌تابید» نوشته «جواد افهمی» به عنوان رمان برگزیده و رمان «۵۰ درجه بالای صفر» نوشته علی چنگیزی نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز