خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی امروز مطرح شد؛

توکلی:احمدی نژاد اختیارات ویژه می‌خواهد/لاریجانی: بررسی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۴۷

برآورد ابتدایی نشان می‌دهد رئیس جمهور باید بنزین معمولی را ۵ هزار تومان، بنزین سوپر ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و گازوئیل ۱۷۵۰ تومان و نفت سفید را ۵۰۰ تومان بفروشد تا مسائلی را که می‌خواهد دنبال کند.

نماینده تهران در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطاری با ستناد به اصل ۶۷ اظهار داشت: ما همه به مواردی در محضر قرآن کریم از جمله رعایت قانون قسم خوردیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا احمد توکلی طی اخطاری با اشاره به صحبت‌های تلوزیونی شب گذشته رئیس جمهور گفت: دیشب رئیس جمهور مطالبی را گفتند که با ارکان قانون اساسی سازگار نبود.

توکلی ادامه داد: احمدی‌نژاد کسب اختیارات ویژه را می‌خواهد و این مساله را در طرز بیانشان خوب عنوان کردند و دوباره به مجلس و منتقدانشان حمله کردند.

وی یادآور شد: وی در صحبت‌های شب گذشته‌اش قانون را از قوانین تنقیه کردند و خواهان مدیریت اقتصادی حداگانه هستند که این مساله رکن اصلی مردم سالاری دینی را زیر سوال می‌برد.

نماینده تهران در مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: من از شما خواهش می‌کنم یک جلسه غیر رسمی غیر علنی تشکیل دهید تا این مسائل در آنجا مطرح شود، تا سرانجام این اطلاعات ساده‌انگارانه‌ای که رئیس جمهور داده‌اند، ببینیم که چه می‌شود.

توکلی همچنین خاطرنشان کرد: گازوئیلی که دولت به مردم می‌خواهد بفروشد به قیمت گازوئیل ترکیه و نفت خامی که به پالایشگاهی می‌دهد ۱۰۰ دلار است و ایشان برای خودش حرف‌هایی می‌زند در تلویزیون که جالب است.

وی یادآور شد: قرار است ۲۵۰ دلار از طریق افزایش حامل انرژی کسب درآمد شود و مردم باید بدانند که ایشان چه طور اظهار نظر می‌کند.

توکلی با اشاره به چزئیات قیمت‌ها گفت: برآورد ابتدایی نشان می‌دهد رئیس جمهور باید بنزین معمولی را ۵ هزار تومان، بنزین سوپر ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و گازوئیل ۱۷۵۰ تومان و نفت سفید را ۵۰۰ تومان بفروشد تا مسائلی را که می‌خواهد دنبال کند.

علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت خطاب به توکلی گفت: بحث مدیریت متمرکز ۳ سطح دارد، سطح سیاست‌گذاری که از شئونات رهبری است، سطح قانونگذاری که مربوط به مجلس است و سطح اجرا هم مربوط به قوه مجریه است که از طریق وزرا صورت می‌گیرد.

وی افزود: بحثی که شما مطرح کردید جزو تذکرات آخر جلسه است و البته پیشنهادی که شما دادید را هیئت رئیسه مجلس بررسی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز