خبرگزاری کار ایران

مراسم بزرگداشت ۲۸ صفر در مصلی‌های لرستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۰۶۵

آیین ویژه بزرگداشت ۲۸ صفر و سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور گسترده مردم مومن و ولایی لرستان به صورت همزمان در مصلی‌های نماز جمعه شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

مردم ولایی لرستان همزمان با ۲۸ صفر، سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت فرزندش امام حسن مجتبی(ع) به سوگ نشسته و مجالس عزاداری متعددی برپا کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، لرستان در این روزهای پایانی ماه صفر رنگ و بوی ماتم به خود گرفته و یکپارچه سیاهپوش و عزادار است.

ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رثای پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)، کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و مصائب حضرت سید الشهدا(ع) و یاران فداکارش به عزاداری پرداخته اند.

اقشار مردم عزادار و ساهپوش استان در حالی که دیشب را تا پاسی از شب در مساجد و حسینیه ها به عزاداری مشغول بودند از سحرگاه امروز نیز با حضور در این مجالس، عزداری و سوگواری کردند.

سوگواران و عزاداران در قالب هیات های عزاداری و دسته جات سینه زن و زنجیر زن با حضور درمساجد، حسینیه ها و تکایا در روز ۲۸ صفر به عزاداری و سوگواری پرداختند و اشک ماتم ریختند.

امروز غریو ناله ها و فریادهای لبیک یا محمد(ع)، یا حسن(ع) و یا حسین(ع) در سراسر لرستان طنین انداز شده و بیرق های سیاه بر سر در منازل و معابر بیشتر خودنمایی می کند.

مراسم عزاداری ۲۸صفر با شور و شعور خاصی در تمامی شهرها و روستاهای استان هم اکنون در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز