خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی جنوب کرمان تأکید کرد؛

ضرورت سرمایه‌گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی زیتون

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۳۷۰

نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی، برای توسعه و ایجاد صنایع فرآوری و تبدیلی محصول زیتون در منطقه وجود دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: ارقام گرمسیری سازگار زیتون منطقه کنسروالیا «دومنظوره»، مانزانیلا، آمیگدالولیا، شیراز و تخم کبکی «کنسروی» و آمفی‌سیس «روغنی» هستند.

به گزارش ایلنا، منصور شریف افزود: همچنین ارقام نیمه‌گرمسیری آن زرد «دومنظوره»، ابوسطل «کنسروی» و آربیکن، کرونابیکی و کراتینا «روغنی» هستند.

وی با اشاره به برنامه توسعه سطح زیر کشت محصول زیتون در جنوب کرمان تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی طبق برنامه پنج ساله هر سال حدود ۱۲۰ هکتار افزایش سطح زیر کشت انجام می‌گیرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: عدم وجود بازار مناسب، نیروی انسانی و ماشین‌آلات مکانیزه برای برداشت محصول زیتون از جمله مشکلات این بخش است.

وی عدم وجود صنایع تبدیلی و فرآوری را از دیگر مشکلات مهم منطقه در زمینه محصول زیتون خواند و افزود: برخی ارقامی که در گذشته در منطقه کشت شده از نظر نیازهای اقلیمی سازگار نبوده است و همین امر مشکلاتی را رقم زده است.

شریف عنوان کرد: با توجه به کیفیت و ارقام مناسب نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی برای توسعه و ایجاد صنایع فرآوری و و تبدیلی محصول زیتون وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز