خبرگزاری کار ایران

طرح توزیع مکمل مگادوز ویتامین D در مدارس ناحیه ۳ اهواز اجراء شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۶۹۵

از نشانه‌های کمبود آهن می‌توان به بی‌حوصلگی، بد اخلاقی، ضعف بدنی و تاثیر بر روی حافظه افراد اشاره کرد.

مراسم افتتاحیه طرح توزیع مکمل مگادوز ویتامین D با حضور معاونت سیاسی استاندار، معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی، معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل و رئیس بهداشت شرق اهواز در دبیرستان دخترانه عصمتیه ناحیه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، افتتاحیه طرح توزیع مکمل مگادوز ویتامین D با هدف توزیع قرص‌های ویتامین D و آهن به دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم به میزبانی ناحیه ۳ اهواز برگزار گردید.

در این مراسم اسکندر آرامی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز گفت: سلامت جسم و روان جوانان این مرز و بوم از اهداف عالیه دولت و بالخصوص آموزش و پرورش می‌باشد.

آرامی به جمله معروف عقل سالم در بدن سالم است اشاره کرد و افزود: برگزاری نمادین برنامه‌ها به این معنا نیست که صرفاَ یک اتفاق افتاده باشد، بلکه باید نقطه عطفی باشد برای اجرای سایر برنامه‌ها.

در ادامه مراسم، دکتر سیدیان معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گفت: سلامتی و امنیت، دو نعمت بزرگ الهی هستند.

وی در خصوص کمبود آهن مطالبی را عنوان کرد و افزود: از نشانه‌های کمبود آهن می‌توان به بی‌حوصلگی، بد اخلاقی، ضعف بدنی و تاثیر بر روی حافظه افراد اشاره کرد.

دکتر سیدیان افزود: در بررسی‌های به عمل آمده در اواخر سال ۹۲ مشاهده شد که ۱۸ درصد جوانان دچار ضعف آهن هستند و شایع‌ترین عامل کم خونی کمبود آهن است.

وی همچنین درخصوص کمبود ویتامین D واثرات آن مطالب لازم رابیان کرد واظهارنمود: با بررسی‌هایی که انجام شد متوجه شدیم که بیماریهای مختلفی از جمله سرطان و MS با کمبود ویتامین D ارتباط مستقیم دارند. وی ادامه داد: ۷۶درصد ازدختران جوان استان دچار کمبود ویتامین D هستند. دکتر سیدیان در خصوص منابع حاوی ویتامین D گفت: نور خورشید، منابع گیاهی مانند غلات، سبزیجات و میوه جات، منابع حیوانی مانند کره، روغن کبد ماهی، زرده تخم مرغ، جگر و شیر سرشار از ویتامین D می‌باشند. در پایان قرص‌های مکمل مگادوز ویتامین D و آهن در بین دانش آموزان توزیع گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز