خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان؛

اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس طبیعت سلولز شوش پیگری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۸۵۱

طبق گفته فرماندار، فردا جلسه‌ای در این خصوص برگزار خواهد شد

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان به اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس طبیعت سلولز شوش، واکنش نشان داد.

قربان درویشی در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: اصولاً تعدیل نیروی کار حتی اگر مبنای توجیهی یا قانونی داشته باشد، در مناطقی که نرخ بیکاری بالاست، نباید اجرا شود.

وی افزود: پس از انتشار خبر اخراج این کارگران در ایلنا، پیگیر موضوع شدیم و خوشبختانه اداره کار و فرماندار شوش در تلاش برای ممانعت از این اقدام هستند که در همین راستا قرار است جلسه با حضور مدیران ارشد شرکت کاغذ پارس طبیعت سلولز شوش در فرمانداری تشکیل شود.

درویشی ادامه داد: این کارخانه در سال ۱۴۰۰ با هدف تولید ظروف سلولزی و یک بار مصرف کاغذی راه‌اندازی شد که طبق گفته‌های مسئولین شرکت، قصد تغییراتی دارند و به همین دلیل تصمیم به عدم تمدید قرارداد ۱۰۰ نفر از کارگران از ابتدای ماه جاری گرفته‌اند.

درویشی افزود: امیدوارم در جلسه‌ی فردا سه‌شنبه، مشکلات مطرح شده این شرکت که ظاهراً فرسودگی دستگاه‌ها و عدم ترخیص دستگاه‌های خریداری شده جدید از گمرک است، با درایت فرماندار و مسئولین شهرستان شوش برطرف شود تا هم شرکت به فعالیت خود ادامه داده و هم کارگران مجددا به کار برگردند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، این استان را از نظر نرخ بیکاری جزو استان‌های حساس اعلام و تاکید کرد: شرکت‌ها و صنایع از تعدیل نیروی کار به شدت پرهیز کنند تا شاهد بروز مشکلات جدید و آسیب‌های اجتماعی در استان نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز