خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای خطاب به رسانه‌های داخلی کشور: / ۴ /

برخی رسانه‌ها صحبت‌های اخیر مرا درباره پرونده نفتی تحریف کردند

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۳۷

کسانی که مروج فساد یا بعضا به مقدسات و همچنین امام خمینی توهین می‌کردند، در حالی شناسایی و دستگیر شدند که به زعم خود فکر می‌کردند فعالیت آنها در برخی شبکه‌های مجازی قابل ردیابی نیست. ما در شبکه‌های مجازی توانایی رصد و شناسایی افراد را داشته و کما اینکه این شناسایی‌ها نیز در برخی استان‌ها چون خوزستان و فارس صورت گرفته است.

سخنگوی قوه قضائیه عنوان کرد: هفته گذشته بنده صحبت‌هایی درباره آخرین وضعیت پرونده نفتی داشتم که از سوی برخی رسانه‌ها تحریف شد بنده در هفته گذشته اعلام کرده بودم که در خصوص این پرونده ده نفر بازداشت شدند و از دو سه نفر تحقیق به عنوان فرد مطلع صورت گرفته است و اگر از یک فرد نیز به عنوان متهم تحقیق به عمل آید ممکن است در ادامه از او رفع اتهام صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در هفتاد و یکمین نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید مجدد بر این موضوع که خانواده‌ها مراقب باشند تا بی‌جهت سرشان کلاه نرود به آخرین وضعیت پرونده کنکور اشاره کرد و گفت: تعداد شاکیان این پرونده از مرز ۹ هزار نفر گذشته است که در این مرحله تاکنون بیست هزار تحقیق اولیه صورت گرفته و در شهرهای مختلف نیابت داده شده تا مراقب اموال کشف شده باشند. در همین رابطه نیز اموال در حال فاسد شدن را در مزایده قرار داده‌اند تا به نوعی از ارزش آنها حفاظت شود.

وی ادامه داد: طی آخرین مراحل پیگیری در خصوص این پرونده یازده نفر بازداشت شده‌اند که یکی از آنها با قید وثیقه آزاد شد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به دو مشکل مهم در مراحل پیگیری این پرونده اظهار داشت: بررسی شکات بعد از تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که در بیان و ایراد شکایت صراحت نداشته‌اند. به این منظور که مبالغ را بیشتر گفته‌اند یا اسنادی را که ارائه کرده‌اند صحت نداشته است. بر این اساس از هزار و چند شاکی تحقیق به عمل آمده که تا ۹ هزار نفر تحقیقات زیادی باقی می‌ماند بنابراین اگر چنین اتفاقی در ادامه نیز تکرار شود، روند بررسی پرونده را طولانی خواهد کرد.

محسنی اژه‌ای همچنین به نفوذ دویست مدعی وکالت بین شاکیان این پرونده اشاره کرد و افزود: هنوز مشخص نیست که این افراد وکیل هستند یا نه، ولی با وعده‌های خلاف واقع سعی کرده‌اند که شاکیان را تابع خود کنند و از آنان مبالغی را دریافت کنند که می‌تواند چنین رفتاری نوعی کلاه‌برداری محسوب شود. البته هنوز بررسی‌ها در این خصوص صورت نگرفته است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره پرونده‌ای مبنی بر قرارداد ۳۲ میلیارد تومانی یک وکیل با یکی از دستگاه‌های دولتی تصریح کرد: اخیرا یک وکیل توسط قوه قضاییه بازداشت شده که او قراردادی با یکی از دستگاه‌های دولتی به ارزش ۳۲ میلیارد تومان بسته است. این قرارداد تامل برانگیز است که بر چه مبنایی درخواست و طلب این مبلغ را داشته و آن دستگاه دولتی بر چه مبنایی چنینی مبلغی را در قبال کار وکیل در نظر گرفته است. این قرارداد نه به لحاظ حقوقی که به لحاظ عرفی نیز تعجب برانگیز است.

وی اضافه کرد: دستگاه دولتی مذکور پس از آنکه فهمید نمی‌تواند چنین مبلغی را به وکیل پرداخت کند آن را ابتدا به یک شرکت پرداخت کرده تا پول وکیل را از طریق این شرکت به فرد بدهد. چنین کاری مصداق پولشویی است و جرم تلقی می‌شود. در مقابل نیز وکیل مذکور برای جلب نظر مبلغ دو میلیارد تومان را به عنوان پیش‌پرداخت در نظر گرفته و در ادامه نیز وعده‌هایی خلاف واقع به دستگاه دولتی داده است. به عنوان مثال با جعل امضای یکی از قضات ادعا داشته که قاضی اعلام اشتباه کرده و راه را برای من باز گذاشته است.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر ورود مسئولان قضایی به این پرونده خاطرنشان کرد: مراجع رسیدگی پس از ورود به این پرونده فهمیدند امضای قاضی جعلی بوده است و شخص قاضی اصلا از چنین مسائلی اطلاعی نداشته است. با این وجود وکیل مذکور ۱۲ میلیارد از ۳۲ میلیارد را دریافت کرده که ضمن اعتراف به جعل امضای قاضی ادعا دارد تمام این کارها را تنهایی انجام داده است در حالی که به نظر شخص بنده چنین کارهای نمی‌تواند تنهایی صورت گرفته باشد.

محسنی‌ اژه‌ای خطاب به دستگاه‌های دولتی تاکید کرد: این دستگاه‌ها معاونت حقوقی دارند که می‌تواند با بررسی قراردادها و پرونده‌ها از اتفاق چنین مسائلی جلوگیری کند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین از دستگیری برخی فعالان در شبکه‌های مجازی خبر داد و ابراز داشت: کسانی که مروج فساد یا بعضا به مقدسات و همچنین امام خمینی توهین می‌کردند، در حالی شناسایی و دستگیر شدند که به زعم خود فکر می‌کردند فعالیت آنها در برخی شبکه‌های مجازی قابل ردیابی نیست. ما در شبکه‌های مجازی توانایی رصد و شناسایی افراد را داشته و کما اینکه این شناسایی‌ها نیز در برخی استان‌ها چون خوزستان و فارس صورت گرفته است.

وی با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله آملی لاریجانی درباره برخی رسانه‌هایی که فساد را بزرگنمایی می‌کردند، یادآور شد: هفته گذشته بنده صحبت‌هایی درباره آخرین وضعیت پرونده نفتی داشتم که از سوی برخی رسانه‌ها تحریف شد. بنده در هفته گذشته اعلام کرده بودم که در خصوص این پرونده ده نفر بازداشت شدند و از دو سه نفر تحقیق به عنوان فرد مطلع صورت گرفته است و اگر از یک فرد نیز به عنوان متهم تحقیق به عمل آید ممکن است در ادامه از او رفع اتهام صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز