خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرکل اوقاف استان گیلان؛

کلنگ احداثبقعه آقا سید ولی(ع) در رشت به زمین زده شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۹۵۷

بقاع متبرکه در سالی که مزین به سال فرهنگ است باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند.

مراسم کلنگ زنی احداثبقعه آقا سید ولی(ع) شهرستان رشت با حضور مدیرکل اوقاف استان گیلان، فرماندار شهرستان رشت، بخشدار و جمعی از مسئولان محلی و مردم منطقه آقاسید شریف برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مراسم کلنگ زنی احداثبقعه آقا سید ولی(ع) شهرستان رشت با حضور حجت الاسلام والمسلمین عادلی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان، مهدوی فرماندار شهرستان رشت، بخشدار و جمعی از مسئولان محلی و مردم منطقه آقاسید شریف برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی، ضمن برشمردن فضائل امامزادگان اظهار کرد: ما این بزرگواران را با آغوش باز پذیرفتیم و دلایل مهم حضور این بزرگواران را می‌توان به هجرت آقا امام رضا(ع) مربوط دانست.

وی با بیان اینکه مهر و محبت گیلانیان به اهل بیت(ع) و اولاد بزرگوار دلیل حضور دیگر این بزرگواراناست ادامه داد: مهر به ولایت و اهل بیت(ع) در دل‌های تمامی مردم ایران بخصوص مردم این دیار وجود داشته است که اینان را می‌توان دلایل وجود این بزرگواران در کشور و دیار ما دانست و ما باید قدردان وجود معنوی‌ای عزیزان در شهر و دیار خود باشیم.

عادلی با اشاره به وجود تعداد ۹۴۰ بقعه متبرکه در گیلان وجود دارد ادامه داد: بقاع متبرکه از شاخص‌های بسیار خوب فرهنگی و اجتماعی برخوردار است و ارتباط با این بقاع شاخصه‌های فرهنگی و دینی را در افراد بالا می‌برد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: بقاع متبرکه در سالی که مزین به سال فرهنگ است باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند.

به گفته این مسئول در مناطقی که بقاع متبرکه در آن وجود دارد، شاهد ایجاد آبادانی، اجتماع، عبادت، توسل و امید و ایمان و امنیت هستیم.

مدیر کل اوقاف گیلان ادامه داد: فرزندان ما در سایه این اماکن مذهبی می‌توانند به افرادی مذهبی با تربیت دینی و بالنده برای این کشور شوند.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان و مردم منطقه کلنگ احداثبقعه متبرکه آقاسیدولی(ع) به زمین زده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز