خبرگزاری کار ایران

در اینچئون بهترین نتیجه را می‌خواهیم؛

وینگادا: عذر و بهانه‌ای برای نتیجه‌نگرفتن نداریم / هیچ‌قولی برای صعود به المپیک نداده‌ام

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۰۱۴

هدف از انتخاب بازیکنان زیر ۲۱ سال پشتوانه‌سازی برای مسابقات المپیک برزیل نیز هست. از این رو تصمیم گرفتیم از بازیکنان بزرگسال در تیم امید استفاده نکنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید گفت: من برای حضور در المپیک هیچ قولی نداده‌‌ام، چراکه تمامی تمرکز من بر روی بازی‌های آسیایی اینچئون است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نلو وینگادا سرمربی تیم ملی فوتبال امید که به همراه هومن افاضلی مدیر فنی این تیم در نشست خبری خود با خبرنگاران در کمیته ملی المپیک حضور یافته بود، ضمن بیان این مطلب افزود: در بازی‌های آسیایی، فوتبال رشته‌ای خاص است چون بازیکنان زیر ۲۳ سال در آن حضور دارند و به همین جهت از جذابیت خاصی برخوردار است.

وی در مورد روند آماده‌سازی تیم امید خاطرنشان کرد: متاسفانه کار آماده‌سازی ملی‌پوشان امید دیر آغاز شد، البته پیش از حضور من در ایران افاضلی بازیکنان را شناسایی کرده بود، با این حال باید بگویم هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست و به همین جهت سعی می‌کنیم در بازی‌های آسیایی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی افزود: من نباید این را بگویم که چون باشگاه‌ها بازیکنان‌شان را در اختیار ما قرار ندادند پس باید ناامید شوم. ما برای کسب بهترین نتایج به بازی‌های آسیایی می‌رویم و سعی می‌کنیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

وینگادا ادامه داد: هدف از انتخاب بازیکنان زیر ۲۱ سال پشتوانه‌سازی برای مسابقات المپیک برزیل نیز هست. از این رو تصمیم گرفتیم از بازیکنان بزرگسال در تیم امید استفاده نکنیم.

سرمربی تیم فوتبال امید درخصوص برنامه‌های آینده این تیم گفت: از امروز کمتر از ۲ هفته دیگر به بازی‌های آسیایی زمان داریم. این اولین اردویی است که تمامی بازیکنان در خدمت تیم ملی هستند. این چالش نه تنها برای من، بلکه برای کل مردم ایران است. با این حال باید تلاش کنیم از میدان بازی‌های آسیایی سربلند بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه در این مدت ارتباط خوبی با باشگاه‌ها داشته اظهار داشت: افاضلی از ماه‌ها قبل تلاش کرد تیم را آماده کند. البته این کار سختی بود، چون بازیکنان تیم ملی در اختیار او نبودند. با این حال من تمام تلاشم را کردم که ارتباط خوبی میان تیم ملی و باشگاه‌ها برقرار شود.

وینگادا ادامه داد: ما تمرینات خود را در چین ادامه خواهیم داد چراکه شرایط آب و هوایی این کشور با کره‌جنوبی مطابقت دارد، ضمن اینکه چین و کره تنها یک ساعت اختلاف دارند. این مساله به انطباق‌پذیری بازیکنان ما با شرایط آب‌و هوایی کره کمک می‌کند. روز پنجشنبه به چین می‌رویم و دوشنبه آینده نیز بازی دوستانه‌ای با تیم ملی این کشور انجام خواهیم داد. بعد از آن هم ادامه تمرینات در کشور کره برگزار می‌شود.

وی در مورد حریفان تیم ملی امید کشورمان در بازی‌های آسیای اینچئون گفت: من بازی به بازی برنامه‌ریزی می‌کنم، الان هم برای مسابقه اول تیم ملی مقابل ویتنام برنامه‌ریزی کرده‌ام. باید توجه داشت تیم ایران مقابل ویتنام از پیش برنده نیست.

وی ادامه داد: تا آنجا که من اطلاع دارم در دوره‌های قبلی بازی‌های آسیای تیم ملی المپیک ایران علی‌رغم در اختیار داشتن بازیکنان بزرگسال با نتیجه یک بر صفر تیم ویتنام را شکست داده بود به همین دلیل باید به تیم ویتنام احترام بگذاریم.

وینگادا با بیان اینکه این بازیکنان می‌توانند پشتوانه مناسبی برای المپیک برزیل باشند، خاطرنشان کرد: با این حال اولویت اصلی برای من بازی‌های آسیایی است و هیچ گاه و به هیچ کسی قول صعود به المپیک را نداده‌ام.

وینگادا در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شما و هومن افاضلی با یکدیگر اختلاف داریم اظهار داشت: تفکرات من و افاضلی یکی است و هر دو در یک مسیر حرکت می‌کنیم. وی قبل از حضور من در ایران تمرینات را آغاز کرده بود و همکاری خوبی نیز با باشگاه‌ها داشت.

وینگادا همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه وی در مسابقات جام ملت‌های آسیا در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان حضور خواهد داشت افزود: من امروز در این جلسه حضور پیدا کردم که فقط در مورد تیم امید صحبت کنم.

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال المپیک ایران در پایان اظهار داشت: از همه به خصوص رسانه‌ها می‌خواهم این تیم را حمایت کنند چرا که اینها علاوه بر اینکه نسل آینده فوتبال ایران را تشکیل می‌دهند باید تجربیات بین‌المللی خود را نیز بالا ببرند و شما خبرنگاران نیز می‌توانید تمام رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی را حمایت کنید. من با اینکه پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کرده‌ام اخبار سایر رشته‌ها را نیز دنبال می‌کنم.

در ادامه این نشست خبری، هومن افاضلی مدیر فنی تیم فوتبال امید گفت: این اولین تیمی است که بعد از بازی‌های آسیایی سال ۲۰۰۰ بدون بازیکنان بزرگسال در مسابقات آسیایی حضور پیدا می‌کند. بعد از سال ۱۹۹۸ در تایلند که تیم ایران با همان بازیکنان حاضر در جام‌جهانی در بازی‌های آسیایی شرکت کرد و قهرمان نیز شد، حالا تیمی را در اختیار داریم که هیچ بازیکن بزرگسالی در بین این تیم دیده نمی‌شود.

وی اهداف کادر فنی تیم ملی امید را برشمرد و افزود: ۱۳ بازیکن حاضر در اردو پشتوانه‌های فوتبال ایران برای المپیک برزیل هستند ضمن اینکه آینده تیم ملی بزرگسالان را نیز می‌سازند و این بزرگترین هدف ماست.

افاضلی با تشکر از تمامی باشگاه‌هایی که با تیم ملی امید همکاری کردند خاطرنشان کرد: باشگاه‌های سایپا، ذوب‌آهن، استقلال و پرسپولیس و سایر تیم‌ها علی‌رغم اینکه به بازیکنان کلیدی خود احتیاج داشتند آنها را در اختیار ما قرار دادند. امیدوارم نفت تهران نیز امروز دو بازیکن خود را در اختیار تیم امید قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه تمامی باشگاه‌ها برای کمک به تیم ملی گذشت کردند، ادامه داد: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در این مدت حمایت خوبی از ما کرد و همچنین اعلام کرد هر بازیکنی که در اردوی تیم امید حضور پیدا نکند تا پایان فصل از شرکت در مسابقات لیگ محروم خواهد شد. با این حال ما کار را دوستانه جلو بردیم.

مدیر فنی تیم فوتبال امید از برخی اظهار نظرهای تعدادی از مربیان لیگ درخصوص عدم همکاری با تیم ملی امید انتقاد کرد و یادآور شد: الان هفته ششم لیگ را پشت سر گذاشته‌ایم، اما برخی می‌گویند تیم ما شکل نگرفته، این در حالی است که پیش از آغاز لیگ اینها ۶ تا ۸ هفته فرصت آماده‌سازی داشتند و حدود ۱۰۰ جلسه تمرین داشته‌اند، اما تیم ما تا زمان اعزام به بازی‌های آسیایی فقط ۷ روز فرصت دارد.

افاضلی در مورد پیش‌بینی خود از نتایج تیم امید در بازی‌های آسیایی گفت: ما کار بسیار سختی در پیش داریم، چون هم باید این یازده بازیکن را در کنار هم قرار دهیم و هم آنها را آماده بازی در مسابقات کنیم.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری فدراسیون فوتبال حضور تیم ملی امید در المپیک ۲۰۱۶ برزیل است، ادامه داد: فدراسیون برای حضور در المپیک برنامه‌ریزی کرده، اما این به معنای آن نیست که در بازی‌های آسیایی بازنده باشیم. مساله یک بحثشخصی از طرف من یا وینگادا نیست بلکه یک سیاست کلی برای ورزش کشور است.

افاضلی در مورد اینکه گفته می‌شود تیم امید با مشکلات مالی روبرو است، اظهار داشت: بودجه این تیم هم برای المپیک برزیل و هم بازی‌های آسیایی اینچئون از سوی کمیته ملی المپیک تامین شد، بنابر این ما تاکنون احساس کمبود مالی نکرده‌ایم، البته اینکه در برخی از رسانه‌ها عنوان شد مربوط به تیم ملی ۱۹ سال چرا که این تیم باید برای سفر به چین ۳۳ ساعت در راه می‌بود و تنها چند ساعت قبل از بازیها به چین می‌رسید و بعد هم که فدراسیون فوتبال چین برنامه را عوض کرد و با کاهش زمان سفر تیم ملی ۱۹ ساله‌ها به چین اعزام آنها انجام شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید در پایان گفت: البته فدراسیون فوتبال مشکلات مالی دارد با این حال کفاشیان برای حل این مشکلات بسیار تلاش می‌کند. بودجه فدراسیون فوتبال ژاپن ۲۵۰ میلیون دلار است و این مبلغ تنها به تیم‌های ملی این کشور تعلق دارد در حالیکه ما در فدراسیون فوتبال ۱۷ تیم ملی داریم و با این بودجه تمامی برنامه‌های فدراسیون فوتبال باید انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز