خبرگزاری کار ایران

نماینده یزد و اشکذر در گفتگو با ایلنا:

بهترین راه، برگزاری " استانی " انتخابات مجلس در یزد است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۱۹۷

جوکار افزود: با اجرای این طرح، تفاهم و همکاری نمایندگان بیشتر خواهد شد و مسائل کلان استان نظیر آب و… مورد پیگیری جمعی قرار خواهد گرفت و بی‌عدالتی‌ها از بین خواهد رفت.

ایلنا - یزد: نماینده یزد و اشکذر گفت: بهترین راه، برگزاری استانی انتخابات مجلس در استان یزد است.

محمد صالح جوکار روز پنج شنبه دوم مرداد ماه ۱۳۹۳ با اشاره به مصوبه کمیسیون شوراهای مجلس برای تغییر حوزه‌های انتخابیه استان یزد به ایلنا گفت: مصوبه کمیسیون قابل قبول نیست و قابلیت اجرا ندارد.

وی با بیان اینکه این مصوبه کار‌شناسی شده نیست و به دنبال اصلاح آن هستیم، تصریح کرد: این مصوبه عقلانی نیست و بدیهی است مصوبه‌ای که منطق نداشته باشد، در صحن مجلس تصویب نخواهد شد.

نماینده یزد گفت: با توجه به اختلافاتی که وجود دارد، اولویت ما این است که انتخابات مجلس را به صورت استانی در یزد برگزار کنیم.

جوکار بیان داشت: تحقق این طرح، نیاز به مصوبه‌ای خارج از مجلس ندارد و نظر مشورتی وزارت کشور و وزارت اطلاعات در این خصوص اخذ خواهد شد.

وی گفت: انتخابات مجالس آتی باید به گونه‌ای باشد که همه مردم استان یزد احساس کنند شرایط به سود آن‌ها است و کسی متضرر نشده است.

او با تاکید براینکه باید در این راستا منافع استانی دنبال شود، اظهار داشت: بهترین راه برگزاری استانی انتخابات مجلس است.

جوکار مزایای اجرای این طرح را نگاه متوازن به همه شهرستان‌ها فارغ از نگاه ویژه به شهرستانی خاص و رسیدگی بیشتر و بهتر به مسائل مردم عنوان کرد.

وی افزود: با اجرای این طرح، تفاهم و همکاری نمایندگان بیشتر خواهد شد و مسائل کلان استان نظیر آب و… مورد پیگیری جمعی قرار خواهد گرفت و بی‌عدالتی‌ها از بین خواهد رفت.

کفیل شهرستان‌های تفت و میبد گفت: اعضای شورای شهر میبد و سایر شهر‌ها در مجلس حضور یافته‌اند و نظرات خود را در خصوص تغییرات حوزه‌های انتخابیه ابراز کرده‌اند.

گفتنی است کمیسیون شوراهای مجلس روز یکشنبه ۲۹ تیرماه مصوب کرد تا شهرستان‌های یزد - میبد و اشکذر ۲ نماینده، اردکان یک نماینده، تفت - خاتم و ابرکوه یک نماینده و مهریز - بافق و بهاباد یک نماینده در مجالس آتی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز