خبرگزاری کار ایران

زایمان‌های متعدد خطر ابتلا به سرطان گردن رحم را تشدید می‌کند

کد خبر : ۱۴۷۱۰

کسانی که همه ساله نتیجه پاپ اسمیر طبیعی داشته و عوامل خطر سرطان سرویکس را ندارند، می‌توانند به فواصل سه سال یک بار این آزمایش را تکرار کنند.

ایلنا: زایمان‌های متعدد، استعمال دخانیات، رژیم غذایی نامناسب، سابقه خانوادگی، بیماری‌های مقاربتی از جمله ایدز و عفونت باکتریایی (عفونت کلامیدیایی) مهم‌ترین عوامل موثر در ابتلا به سرطان دهانه رحم است.

به گزارش ایلنا، کار‌شناس بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سرطان در اثر تغییرات تدریجی در سلول و بافت ایجاد می‌شود و انجام آزمایش پاپ اسمیر به صورت سالانه برای خانم‌های بیست تا شصت و پنج سال متاهل، مناسب‌ترین راه برای تشخیص زودرس این تغییرات، پیش از پیدایش سرطان سرویکس (سرطان گردن رحم) است.

فرحناز امیریان با بیان اینکه پیشرفت سرطان سرویکس رحم کند است، اظهار کرد: کسانی که همه ساله نتیجه پاپ اسمیر طبیعی داشته و عوامل خطر سرطان سرویکس را ندارند، می‌توانند به فواصل سه سال یک بار این آزمایش را تکرار کنند.

کار‌شناس بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تصریح کرد: خونریزی غیرطیعی مانند خونریزی بعد از نزدیکی، و خونریزی پس از یائسگی، ترشحات واژینال خونابه‌ای، بدبو و زرد رنگ، مشخص‌ترین علایم ابتلا به سرطان گردن رحم محسوب می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز