خبرگزاری کار ایران

توسط پرویز حسینی، با نگاهی به شعر زنان خوزستان؛

کتاب «آواز بانوی شط و شرجی» به ناشر سپرده شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۲۰

در این کتاب، آثار ۳۰ شاعر زن خوزستانی مورد بررسی قرار گرفته است.

ایلنا: کتاب «آواز بانوی شط و شرجی» به ناشر سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی «ره»، پرویز حسینی شاعر و نویسنده در این رابطه گفت: «آواز بانوی شط و شرجی» کتابی است با نگاهی به شعر زنان خوزستان. در این مجموعه آثار شعری ۳۰ تن از بانوان شاعر استان خوزستان مورد بررسی قرار گرفته و سعی شده است علاوه بر بررسی آثار این شاعران، به بررسی تحول شعر بانوان استان نیز پرداخته شود.

این منتقد ادبی گفت: انتظار می‌رفت آثار تعداد بیشتری از بانوان شاعر در این مجموعه مورد بررسی قرار گیرد، ولی متأسفانه همکاری لازم از سوی برخی از این شاعران صورت نگرفت.

حسینی افزود: علاوه بر این کتاب، در حال حاضر مشغول جمع آوری آثار بانوان داستان نویس خوزستان، بررسی شعر زنان گیلان تحت عنوان «صدای دختران درخت و دریا» و همچنین بررسی شعر زنان استان فارس تحت عنوان «نوادگان فروغ در شعر امروز» هستم.

این شاعر به کتاب‌های دیگر در دست نگارش اشاره کرد و ادامه داد: بررسی شعر و داستان بانوان بوشهر را نیز در دست اقدام دارم که اولی تحت عنوان «آوای پریان خلیج» و دومی تحت عنوان «پاگشایی به جهان افسانه» در اختیار مخاطبین قرار خواهد گرفت.

پرویز حسینی در پایان افزود: بانوان شاعر و نویسنده‌ای که در محدوده جغرافیایی اشاره شده یعنی استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و گیلان قرار دارند، می‌توانند آدرس و شماره تماس خود را در وبلاگ انجمن ادبی کار بندر امام خمینی «ره» به آدرس: http: / / mahaleyma. blogfa. com قرار دهند تا برای دریافت آخرین اطلاعات با آنان تماس گرفته شود.

پرویز حسینی متولد ۲۴ شهریور ۱۳۳۴ ماهشهر است و از کارهای او می‌توان به مجموعه شعر «اندوه منتشر»، «با صدای باران مرا به یاد بیاور»، «آواز قو»، «من فقط گریه‌ها یادم مانده است» و ترجمه «باران‌‌ساز»(گزیده‌ای از شعرهای یان استرگرن شاعر سوئدی)، ترجمه «جشن‌ها و یورش‌ها»(مجموعه ۱۵ نقد بر رمان‌های دهه ۶۰ به بعد آمریکا از ایرونیگ‌ها) و چندین ترجمه و نقد دیگر اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز