خبرگزاری کار ایران

بهرام امیر احمدیان در گفت‌وگو با ایلنا:

مخالفان روحانی یا ساده لوح‌اند یا منفعت طلب

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۱۰

نمی‌توان در قرن بیست و یکم به اصطلاح دیواری دور خود بکشیم و به انزوا و گوشه گیری خود ببالیم / افراطیونی که علیه صحبت‌های آقای روحانی با اوباما موضع گیری می‌کنند همانند گرگانی هستند که همیشه آرزوی هوای مه آلود دارند و منفعت خود را در این می‌بینند که همچنان تحریم‌ها ادامه یابد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: برخی از افراطیونی که علیه گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی با اوباما موضع گیری می‌کنند همانند گرگانی هستند که همیشه آرزوی هوای مه آلود را دارند و منفعت خود را در این می‌بینند که همچنان تحریم‌ها ادامه یابد تا منافع خودشان همیشه حفظ شود.

دکتر بهرام امیر احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: مکالمه تلفنی دکتر روحانی با آقای اوباما یک تعارف سیاسی بود و رییس جمهور آمریکا به رسم میهمان نوازی در راه رفتن به فرودگاه با موبایل نماینده ایشان تماس گرفتند و آقای روحانی نیز به اوباما پاسخ داد و این تماس تلفنی نشان از تاثیر گذار بودن شخصیت روحانی در عرصه سیاست بین الملل دارد.

امیراحمدیان خاطرنشان کرد: پیش از سفر دکتر روحانی به آمریکا مقام معظم رهبری در سخنرانی خود گفت ما برای مذاکره و رابطه با کشورهای دنیا مشکلی نداریم و این سخنان رهبر انقلاب به نحوی چراغ سبزی بود برای آقای روحانی که ایشان نیز با همین راهبرد در این سفر حداکثر استفاده را از فرصت انجام داد و با بسیاری از مقامات کشورهای مختلف دیدار و گفتگو کرد و با صحبت تلفنی نیز که با باراک اوباما داشت مقدمات را برای بهبود رابطه با آمریکا فراهم کرد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود: در سیره پیامبر اسلام نیز گفتگو و حتی نرمش با دشمنان بسیار دیده می‌شود و با مراجعه با آن می‌توان فهمید که برای حل و بررسی مشکلات در بسیاری از موارد باید مذاکره کرد تا بتوان به نتیجه رسید و نمی‌توان در قرن بیست و یکم به اصطلاح دیواری دور خود بکشیم و به انزوا و گوشه گیری خود ببالیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه وقتی رییس جمهور پیشین و فعلی آمریکا به نامه‌های احمدی‌نژاد پاسخ نمی‌داد کسی صدایش در نمی‌امد، گفت: شخصیت سیاسی روحانی با احمدی‌نژاد بسیار متفاوت است. روحانی یک رجل سیاسی به‌‌ همان معنا و تعریفی که در قانون اساسی آمده است می‌باشد و این در حالی بود که احمدی‌نژاد را نمی‌شد رجل سیاسی نامید.

امیر احمدیان اذعان داشت: افراطیونی که علیه صحبت‌های آقای روحانی با اوباما موضع گیری می‌کنند را می‌شود در دو گروه قرار داد برخی از اینان همانند گرگانی هستند که همیشه آرزوی هوای مه آلود دارند و منفعت خود را در این می‌بینند که همچنان تحریم‌ها ادامه یابد تا منافع خودشان همیشه حفظ شود و بخشی دیگر نیز کسانی هستند که این اقدام آقای روحانی را در تقابل با باور‌ها و ارزش‌های خود می‌بینند که می‌شود گفت آن‌ها ساده لوح هستند.

وی در پایان اظهار کرد: حضور و سخنرانی روحانی با زبان دیپلماتیک در صحن علنی مجمع عمومی سازمان ملل موجب سربلندی همه ایرانیان و کشور عزیزمان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز