خبرگزاری کار ایران

سردار عبداللهی:

۱۸۳ پروژه عمرانی و صنعتی در دولت یازدهم توسط قرارگاه خاتم الانبیاء به اتمام رسید

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۳۷۸

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: ۱۸۳پروژه عمرانی و صنعتی طی دوران دولت یازدهم در حوزه حمل و نقل، نفت و گاز، سدسازی، صنعت و معدن و آی تی به اتمام رسیده است که این نشان از همکاری مستمر قرارگاه خاتم با دولت برای پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایلنا، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در نشستی با حضور رییس دیوان محاسبات کشور به اقدامات این قرارگاه در انجام پروژه‌ها در طول چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۸۳ پروژه عمرانی و صنعتی طی دوران دولت یازدهم در حوزه حمل و نقل، نفت و گاز، سدسازی، صنعت و معدن و آی تی به اتمام رسیده است که این نشان از همکاری مستمر قرارگاه خاتم با دولت برای پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

او پروژه ساماندهی آب های غرب کشور را که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در حال انجام است به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبی کشور عنوان و اظهار کرد: طول پروژه بالغ بر ۱۵۰۰ کیلومتر و هدف از آن جمع‌آوری آب‌های سطحی در هشت استان غربی کشور است که از ۱۷ سد با حجم مخزنی ۲.۵ میلیارد متر معکب آب، ۱۰ رشته تونل به طول ۱۵۰ کیلومتر، سامانه انتقال آب کانال، باکس و فلوم به طول ۶۰ کیلومتر و خط لوله فولادی به طول ۶۵۰ کیلومتر با قطر ۲۴۰۰ تشکیل شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) افزود: این پروژه به دست توانای فرزندان این مرز و بوم و با همت قرارگاه خاتم(ص) اجرایی می‌شود، بیشتر سدهایی که در این طرح پیش‌بینی شده به اتمام رسیده‌اند و احداث تونل‌ها و خطوط انتقال هم با سرعت بالایی در حال انجام است، علاوه بر این و مهمتر از آنها، احداث شبکه‌های فرعی است که در این زمینه هم پیشرفت خوبی داریم.

او ادامه داد: با تلاش ویژه قرارگاه خاتم(ص) و با همراهی و همکاری مسئولان دولتی، توانستیم این شبکه‌ها را احداث کنیم که بالغ بر ۳۵۰ هزار هکتار را شامل می‌شود. در این پروژه عظیم اشتغال و امنیت پایدار و نیز آبادانی مناطقی که طرح سامان‌دهی آب‌های سطحی غرب کشور در آنها اجرایی شده هم در قالب این پروژه مد نظر بوده‌اند.

عبداللهی در پایان سخنان خود به تعامل و همکاری مستمر این قرارگاه با دولت، مجلس و سازمان های نظارتی و مالیاتی اشاره کرد و گفت: رعایت قوانین و مقررات در همه زمینه ها و تعامل با دولت و مجلس و نهادهای زیر مجموعه آن یکی از وظایف کاری ما در قرارگاه است، زیراکه این تعاملات و همکاری ها موجبات پیشرفت و آبادانی کشور را فراهم می کند و موجب مجد و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان می شود. 

بر اساس این گزارش، عادل آذر رییس دیوان محاسبات کشور نیز در نشست که با حضور مدیران عامل گروه ها و معاونین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد،گفت: این قرارگاه کارهای بسیار پیچیده ای را در کل کشور انجام داده است که قطعا در تاریخ توسعه ایران ثبت می شود.

او ادامه داد: به عنوان یک فرد انقلابی احساس افتخار و غرور می کنم که شما به عنوان فرزندان نظام توانسته اید بدون اتکا به بیگانه کارهای عظیمی را در کشور انجام دهید و در تولید علم و دانش و انجام کارهای پیچیده خودکفا شوید و این اقدام بسیار ارزشمند است.

رییس دیوان محاسبات کشور با اشاره به درایت و بینش عمیق مقام معظم رهبری اظهار کرد: هر کجا که به فرمایش های ایشان عمل شده خیر و برکت برای کشور داشته است و این اقدام ساماندهی آب های غرب کشور از جمله کارهایی است که قطعاً در آینده نزدیک ثمراتش نمایان خواهد شد.

آذر افزود: ریشه های توسعه کشور در داخل کشور است زیرا که در عمل به ما اثبات شده است.

او در ادامه به رسالت دیوان محاسبات کشور اشاره و خاطر کرد: دیوان محاسبات، سازمانی دولتی است که در امور مالی و اداری مستقل است؛ یکی از نهادهای وابسته به مجلس شورای اسلامی است که وظیفه نظارت بر همه فرایندهای مالی کشور را بر عهده دارد و به عنوان بازوی نظارتی مجلس عمل می‌کند.

رییس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: این دیوان به همه حساب‌های وزارتخانه، مؤسسات، شرکتهای دولتی و دیگر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند (به ترتیبی که قانون مقرر می‌دارد) رسیدگی یا حسابرسی می‌کند تا هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده باشد و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد.

او با بیان اینکه «شعار ما نظارت مستمر پیشگیرانه، هدایتگرانه و مقتدرانه در صیانت از بیت المال و مدیران نظام است»، اظهار کرد: در زمینه پیشگیرانه برای هر سازمان و نهاد آمادگی برگزاری دوره های آموزشی را داریم و در زمینه هدایتگرانه موضوع ارائه مشاوره را در دستور کار قرار داده ایم.

آذر با اشاره به ورود دیوان محاسبات کشور به موضوع فیش های حقوقی و قراردادهای نفتی و گازی اظهار کرد: صیانت از بیت المال و مدیران کارآمد نظام و برخورد با افراد متخلف به دور از هیاهوی سیاسی مشی اصلی این سازمان می باشد که به لطف خدا در هر یک از این زمینه ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

او در پایان از فرمانده و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) خواست تا با ایجاد کارگروه آینده پژوهی و آینده نگری مسیر فعالیت قرارگاه خاتم در آینده را ترسیم کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز