خبرگزاری کار ایران

شاخص ۱۰ واحد بالا رفت؛

حرکت لاک پشتی شاخص بورس

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۳۰۰

شاخص کل بورس امروز (سه شنبه) با 10 واحد رشد، در جایگاه 76 هزار و 800 واحدی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا؛ در معاملات امروز بیش از یک میلیارد و 45 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و 430 میلیارد ریال در 50 هزار و 382 نوبت خرید و فروش شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) سه واحد، شاخص آزاد شناور 44 واحد، شاخص بازار اول 44 واحد و شاخص 30 شرکت برتر پنج واحد رشد کرد.

در مقابل، شاخص کل (هم وزن) 31 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 25 واحد و شاخص بازار دوم 180 واحد کاهش یافت.

نمادهای خساپا (سایپا)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر)، شخارک (پتروشیمی خارک) و رمپنا (مپنا) با بیشترین تاثیر مثبت، شاخص را تقویت کردند اما شتران (پالایش نفت تهران)، وبملت (بانک ملت) و اخابر (مخابرات) با تاثیر منفی، مانع اوج گیری نماگر بورس شدند.

موتورسازان تراکتورسازی ایران، پتروشیمی خارک، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، صنایع شیمیایی فارس و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در معاملات امروز، بیشترین رشد قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت نیز به حق تقدم سیمان شرق، پالایش نفت تهران، لیزینگ صنعت و معدن، لیزینگ ایران و فیبر ایران تعلق یافت.

همچنین دادوستد 397 میلیون و 79 هزار ورقه به ارزش حدود یک هزار و 553 میلیارد ریال در 18 هزار نوبت معاملاتی نتیجه نقل ‌و انتقال‌های امروز بازارهای شش‌گانه فرابورس ایران بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز