خبرگزاری کار ایران

حسن روحانی:

اسلامی کردن دانشگاه به معنای عقب و جلو بردن روسری نیست

کد خبر : ۶۴۶۹۸

اگر کسی به دلیل واهی از دانشگاه رفته و به خدمتش پایان داده شده است، حتما باید برگردد و این یک وظیفه است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال كه "آیا در دولت شما اساتیدی که به دلایل واهی از دانشگاه دور شده‌اند، به کلاس درس برمی‌گردند؟" گفت: اگر کسی به دلیل واهی از دانشگاه رفته و به خدمتش پایان داده شده است، حتما باید برگردد و این یک وظیفه است.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی در پاسخ به این سوال که "آیا در دولت شما شاهد دانشجوی ستاره‌دار خواهیم بود؟"، گفت: اصطلاح دانشجوی ستاره‌دار را کنار می‌گذاریم اما دانشجو باید در فعالیت‌های علمی و سیاسی خود آزاد باشد در حالی که باید خط قرمزهایی وجود داشته باشد که تنها مربوط به مصالح و منافع ملی هستند نه اینکه هر چیز جزئی در این زمینه مطرح شود و پس از آن هم دادگاه مرجع باید تشخیص دهد. بنابراین نباید خط قرمزها را گسترده کرد و اگر کسی واقعا از خط قرمز عبور کرد، باید در دادگاه صالح مورد رسیدگی قرار گیرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با اسلامی کردن دانشگاه‌ها و بومی کردن علوم انسانی اظهار کرد: ما همیشه می‌خواهیم به موازین اسلامی و فرهنگ اسلامی احترام بگذاریم اما اگر اسلامی کردن دانشگاه به معنای عقب و جلو بردن روسری است، چیزی نیست که اسم آن را اسلامی کردن بگذاریم، اما اگر منظور این است که استاد نظرات خود را در دانشگاه مطرح نکند، این به معنای اسلامی کردن دانشگاه‌ها نخواهد بود، چون من هم‌نظر با آیت‌الله شهید مطهری هستم که می‌گفت مارکسیست هم باید در دانشگاه نظرات خود را مطرح کند.

وی با بیان اینکه "در علوم تجربی و پزشکی مشکل زیادی نداریم چون به مسائل سیاسی مربوط نمی‌شود"، گفت: اما علوم انسانی در بخش‌هایی حساس است و باید خودمان بتوانیم اول نظریه‌پردازی کنیم و وقتی می‌گوییم آنچه که دیگران گفته‌اند را کنار بگذاریم باید جایگزینی بهتر داشته باشیم و در نهایت معتقدم تنگ‌نظری با محیط علم سازگار نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز