خبرگزاری کار ایران

مقتدایی:

تجدید نظر در مدیریت ها شجاعتی است که امروز باید آن را انجام دهید

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۰۸۷

نماینده مردم اصفهان ضمن تاکید بر اهمیت عمل به آیات قرآنی، درخصوص تجدیدنظر در مدیریت‌ها و استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی، خطاب به رئیس جمهور گفت: مطمئن باشید این روند صرفا به مجلس محدود نمی شود و هرگونه بی دقتی در آینده نه چندان دور، دامن خود دولت را نیز می گیرد. خیرخواهانه می گویم تجدید نظر در مدیریت ها شجاعتی است که امروز باید آن را انجام دهید.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه ساختار حکومت در نظام جمهوری اسلامی ایران که برآمده از انقلاب اسلامی بوده به گونه ای است که مردم دیدگاه و نظر خود را مطرح می کنند، گفت: این ساختار حکومت به گونه ای بنا شده که در سطح جهان و در جلوی دیدگان ملت ها آیات قرآنی را عملیاتی کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به رویکرد سیاست خارجی کشورمان با توجه به آیات قرآن، به ویژه آیه «لنْ یجْعل الله للْکافرین علی المؤْمنین سبیلًا»، گفت: بر این اساس موفق شدیم پیشگام ملل جهان باشیم و مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا، اقدامات اثرگذاری داشته که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در همین زمینه سیاست خارجی کشور را منظم تر کرد و از سردرگمی نجات داد و کمیسیون امنیت ملی توانست با در نظر گرفتن همین آیه قرآنی و مجلس با عمل به این آیه و ملت با محقق کردن چنین رویکردی توانسته اند الهام بخش ملل جهان باشند.

وی در ادامه اتفاقات اخیر در دانشگاه های جهان را که به کمک مقاومت آمده تا رویکرد ضد استکباری و ضد استبدادی را دنبال کنند، نتیجه چنین مقاومت و پشتکاری دانست و افزود: البته در برخی زمینه ها می توانستیم در طول دهه های گذشته به آیات قرآن عمل کنیم اما این اتفاق نیفتاد. جامعه امروز ما اسیر ربا شده در حالی که ربا جنگ با خدا است از این رو باید به آیات قرآنی عمل می شد تا از این وضع خارج شویم و این همان چیزی است که در جلوی دیدگان مجلس دوازدهم و دولت سیزدهم در باقیمانده عمر آن وجود دارد و باید به موضوع خاتمه ربا ورود کند.

مقتدایی در ادامه خطاب به رئیس جمهور، اذعان داشت: شما سوگند خوردید که همه ظرفیت خود را به کار بگیرید. در دنیایی که ما الهام بخش آن هستیم آیا شایسته است که موانع و مشکلات مدیریتی به گونه ای باشد که بخشی از خردمندان، دانایان و افراد باتجربه کنار نشسته باشند و عملا از این سرمایه های انسانی استفاده نشود. قرار بود جمهوری اسلامی ایران الهام بخش همه ملت ها باشد کما اینکه در بخشی از عرصه ها اینگونه بوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: واقعیت این است که به گفته شاعر، زین قصه جمهوری اسلامی باید ۷ گنبد افلاک را پر کنیم. ما نباید امروز در پیچ و خم معیشت و یا موضوعات ساده مدیریتی گیر افتاده باشیم. بخشی از نمایندگان مجلس که فعالانه در مجلس یازدهم از رئیس جمهور حمایت کردند، در نتیجه بخشی از ناکارآمدی های مدیریتی در شهرستان ها، گرفتار این ناکارآمدی ها شده و امروز مقداری از سرمایه های ملت ایران در نتیجه این ناکارآمدی ها، نتوانستند مجددا اعتماد مردم را جلب کنند.

وی افزود: مطمئن باشید این روند صرفا به مجلس محدود نمی شود و هرگونه بی دقتی در آینده نه چندان دور، دامن خود دولت را نیز می گیرد. خیرخواهانه می گویم تجدید نظر در مدیریت ها شجاعتی است که امروز باید آن را انجام دهید.

مقدایی همچنین خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: امروز ملت عزیز توانمند فعال به صحنه آمد اما به نظر می رسد اگر امروز به این موضوع کم توجهی کنیم بخش دیگری از سرمایه اجتماعی مجددا دستخوش تغییر خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انسان های عزیز و توانمندی در کشور وجود دارند پس چرا باید استان ها و شهرستان ها را صرفا در یک چارچوب محدود مدیریتی خلاصه کرد. ما امروز وارث ایثارگری های ملت هستیم اما توقع ما در این فرصت باقیمانده آن است که رئیس جمهور تغییرات مدیریتی را به صورت فعالانه و شجاعانه عملیاتی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز