خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

در مواجهه با خدمات ضعیف پس از فروش تولیدکنندگان موتورسیکت چه کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۳۵۳

اعضای اتحادیه‌های مرتبط با فروش و خدمات پس از فروش و انجمن موتورسیکلت درباره ابهامات موجود در خدمات پس از فروش شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت کشور توضیحاتی ارائه کردند.

محمد محمدی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت تهران در واکنش به ابهاماتی که درباره کیفیت ارائه خدمات پس از فروش شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت وجود دارد به خبرنگار ایلنا گفت: خریداران می‌توانند از طریق شکایت به اتحادیه و یا سازمان صمت استان موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: این شرکت‌ها در برابر تولید و واردات خود تعهداتی دارند و در صورت تعدد شکایت‌ها حتما رسیدگی‌ها شدیدتر می‌شود و در صورتی که شرکت خطاکار شناخته شود اتحادیه پرونده را به سازمان نظارت و بازرسی اصناف ارجاع می‌دهد و سازمان نظارت هم پرونده را برای تعزیرات ارسال می‌کند.

حجت دهقانی نائب رئیس اتحادیه فروشندگان، واردکنندگان و تولیدکنندگان موتورسیکلت، دوچرخه و لوازم یدکی نیز در این باره به ایلنا گفت: اداره استاندار از کسانی که تولیدکننده وسیله نقلیه هستند ضمانت‌های قوی برای خدمات پس از فروش می‌گیرد، بنابراین اگر کسی مدعی شود که خدمات پس از فروش از تولیدکننده‌ای دریافت نکرده است، می‌تواند شکایت خود را از طریق سازمان حمایت از مصرف‌کننده پیش برد. سازمان حمایت به این امر رسیدگی و تولیدکننده را مجاب می‌کند که رضایت شاکی را جلب کند و همچنین می‌تواند پرنده را در اختیار اتحادیه مربوط قرار دهد.

دهقانی تصریح کرد: تجربه نشان داده که سازمان حمایت از مصرف‌کننده تاکنون در این زمینه عملکرد خوبی داشته است این سازمان از اختیارات قانونی قابل‌توجهی برخوردار است.

همچنین اصغر فرضی‌پور، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان موتور و دوچرخه و لوازم یدکی نیز ارائه خدمات پس از فروش را شاخصه یک شرکت توانمند عنوان کرد و توضیح داد: صبح روزهای چهارشنبه کمیته شورای حل اختلاف در اتحادیه تولیدکنندگان تشکیل و به شکایات رسیدگی می‌شود، بنابراین کسانی که با این مشکل رو‌به‌رو شده‌اند از روزهای شنبه تا سه‌شنبه با حضور در اتحادیه و تنظیم شکوائیه می‌توانند خواستار پیگیری مشکل شوند و چنانچه این مشکل در اتحادیه حل نشود به شورای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود.

ضیا مقدم دبیر انجمن موتورسیکلت نیز اظهار کرد: در سال گذشته به دلیل مسائل گمرکی و مشکلاتی که در ثبت سفارش قطعات موتورسیکلت به وجود آمده بود تامین قطعات مورد نیاز در پوشش‌دهی خدمات پس از فروش با مشکل رو‌به‌رو شده بود که البته این مشکلات منحصر به خدمات پس از فروش موتورسیکلت نیست و در مورد خودرو هم وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز