خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

سامانه بارشی جدید روز سه‌شنبه وارد ایران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۱۸۴

سازمان هواشناسی کشور از وقوع رگبار پراکنده باران در برخی نقاط کشور طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ اردیبهشت) خبر داد و اعلام کرد که از روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی جدید وارد ایران خواهد شد.

به گزارش ایلنا، براساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز (۹ اردیبهشت) در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در بعضی ساعات در برخی مناطق غرب کشور، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد و دیگر مناطق ایران جوی آرام خواهند داشت. البته در ساعات بعد از ظهر برای ارتفاعات البرز مرکزی نیز رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود. 

روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، به‌تدریج بارش در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال بختیاری و خوزستان به صورت رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد آغاز خواهد شد. روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تقویت می‌شود و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را نیز فرا می‌گیرد. 

براساس اعلام سازمان هواشناسی، روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز و نیمه جنوبی کشور ادامه خواهد داشت. همچنین طی سه روز آینده (یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه) در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. ضمن این که در این سه روز، شرق و جنوب خلیج فارس مواج خواهد بود. 

آسمان شهر تهران نیز فردا (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت) صاف، گاهی همراه با وزش باد، از بعد از ظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد و طی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) قسمتی ابری، از بعد از ظهر و نیمه ابری، در اواخر وقت ابری با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. 

گفتنی است، طی فردا و پس‌فردا (۱۰ و ۱۱ اردیبهشت) شهرکرد با کمینه دمای ۲ و ۳ درجه سانتی‌گراد و بندرعباس با بیشینه ۳۸ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌ها خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز