خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

احتمال طغیان رودخانه‌ها در نیمه شرقی کشور طی امروز و فردا

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۳۶۲

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از احتمال طغیان رودخانه‌ها در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از جنوب شرق طی امروز و فردا خبر داد و همچنین به عموم هموطنان توصیه کرد که از پیمایش مسیرهای کوهستانی طی دو روز آینده پرهیز کنند.

«صادق ضیائیان»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز (پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳) توضیح داد: امروز در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، بعضی مناطق چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات کرمان و بعضی مناطق شرق و شمال شرق کشور، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع، بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: روز جمعه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، بعضی نقاط استان‌های یزد، کرمان، جنوب اصفهان، شنبه در بعضی نقاط استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و یکشنبه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، بعضی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز بارش رخ خواهد داد. روز دوشنبه نیز بارش‌ها در غرب و شرق سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج خواهد بود. 

ضیائیان همچنین به شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ فروردین) اشاره کرد و گفت: از ظهر امروز (پنجشنبه ۹ فروردین) از بعد از ظهر امروز احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و از اواخر وقت امروز در ارتفاعات خراسان شمالی همراه با وزش باد شدید، مه‌آلودگی و کاهش دید افقی و عمودی وجود دارد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: فردا بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و تگرگ در ارتفاعات شرق و جنوب شرق تداوم خواهد داشت و شدت بارش‌ها در جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات خراسان جنوبی همراه با سیلاب موقتی خواهد بود. 

ضیائیان تاکید کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های فصل بهار همراه با وقوع رعد و برق، شرایط برای اصابت صاعقه و آسیب ناشی از پدیده رعد و برق در مناطق ذکرشده وجود دارد. همچنین با توجه به بارش‌های سنگین روزهای گذشته و بارش برف در قله‌های مرتفع (به ویژه ارتفاعات البرز و زاگرس) باید طی امروز و فردا از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود. ضمن این که شرایط برای ریزش سنگ و لغزش در مسیرهای پیمایش در کوهستان‌ها وجود دارد. 

وی در پایان گفت: طی امروز و فردا در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از جنوب شرق نیز با توجه به شدت بارش‌های رگباری، افزایش دبی رودخانه‌ها می‌تواند منجر به سیلابی شدن و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی شود، بنابراین دره‌نوردی و پیمایش در مسیر رودخانه‌های این مناطق مخاطره‌آمیز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز