خبرگزاری کار ایران

آشنایی با سرمربی مونته‌نگرویی استقلال خوزستان: به دنبال موفقیت با قهرمان صربستان و روسیه

آشنایی با سرمربی مونته‌نگرویی استقلال خوزستان: به دنبال موفقیت با قهرمان صربستان و روسیه
کد خبر : ۱۵۰۱۷۱۰

بعد از رایزنی‌های انجام‌شده از سوی مدیران باشگاه استقلال خوزستان، میودراگ بوژوویچ به عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان اهوازی انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، استقلال خوزستان بعد از بازگشت به سطح اول فوتبال ایران، روزهای پرماجرا و پرفرازونشیبی را در فصل اخیر پشت سر گذاشت. آبی‌پوشان اهوازی با هدایت سیروس پورموسوی تا روز پایانی لیگ بیست‌وسوم، دغدغه ماندن در سطح اول فوتبال ایران را داشتند اما با این وجود، کسب پیروزی برابر هوادار باعث شد تا استقلالی‌ها بتوانند در لیگ برتر بمانند و در فصل آتی رقابت‌های باشگاهی هم در سطح اول فوتبال ایران کار خود را دنبال نمایند.

مدیران باشگاه اهوازی که تیم‌شان با هدایت سیروس پورموسوی به لیگ برتر بازگشت و این سرمربی باتجربه موفق شد سهمیه استقلال خوزستان را در لیگ برتر حفظ کند، بعد از پایان لیگ بیست‌وسوم، مذاکرات موفقیت‌آمیزی با پورموسوی نداشتند و علی‌رغم رایزنی‌های انجام شده، قرارداد این سرمربی باتجربه تمدید نشد. بعد از پایان همکاری رسمی با سیروس پورموسوی، گمانه‌زنی‌ها درباره آینده نیمکت استقلال خوزستان آغاز شد و از همان ابتدا بحث انتخاب سرمربی خارجی مطرح بود.

آبی‌پوشان اهوازی در تاریخ باشگاه خود هیچ‌گاه در لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال ایران کار خود را با سرمربی خارجی دنبال نکرده بودند و به دنبال استخدام اولین سرمربی خارجی تاریخ باشگاه‌شان بودند. در وهله نخست گفته می‌شد قرار است مارکو اورلیو داکونیا که در بازار زمستانه در نقش دستیار اول سیروس پورموسوی انتخاب شده بود، به عنوان جانشین پورموسوی معرفی شود و حتی مذاکرات هم میان طرفین انجام شد اما در نهایت، قرارداد همکاری مارکو اورلیو داکونیا با استقلالی‌ها به امضا نرسید.

مردی با خاطرات رویایی از ستاره سرخ

مسئولان باشگاه خوزستانی بعد از شکست در مذاکرات با مارکو اورلیو داکونیا، به سراغ مذاکره با میودراگ بوژوویچ رفتند و با او به توافق رسیدند. بوژوویچ که بهترین دوران سرمربیگری خود را در ستاره سرخ صربستان پشت سر گذاشته و رکورد کسب 63 برد در 84 مسابقه را در کارنامه‌اش دارد، بعد از پایان همکاری‌اش با این تیم، در طول 6 سال اخیر روی نیمکت تیم‌های کریلا روسیه، آرسنال تولا روسیه و نفتچی آذربایجان حضور یافته و روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشته است.

اولین تجربه آسیاییِ نخستین سرمربی خارجی تاریخ استقلال خوزستان! 

سرمربی 56 ساله اهل کشور مونته‌نگرو که شب گذشته رسماً در نقش سرمربی جدید استقلال خوزستان معرفی شد، در کارنامه‌اش تجربه کسب عنوان قهرمانی جام حذفی روسیه همراه با تیم روستوف را دارد و همچنین ستاره سرخ بلگراد را به مقام قهرمانی سوپرلیگ صربستان رسانده است. بوژوویچ بخش مهمی از دوران سرمربیگری خود را در فوتبال روسیه گذرانده و حالا قرار است برای اولین‌بار در قاره آسیا تجربه مربیگری به‌دست آورد که باید دید بعد از بقای دراماتیک استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال ایران، این تیم با هدایت سرمربی مونته‌نگرویی چه عملکردی از خود به جای می‌گذارد.

چالش‌های بزرگ استقلالی‌ها در غیاب بهترین بازیکن فصل!

میودراگ بوژوویچ نخستین سرمربی خارجی تاریخ باشگاه استقلال خوزستان محسوب می‌شود و باید دید بعد از استخدام او، آبی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه چه عملکردی خواهند داشت؛ به‌ویژه آنکه جواد آقایی‌پور، ستاره کلیدی آبی‌پوشان از جمع بازیکنان این تیم جدا شده و پر کردن جای خالی او ماموریت دشواری برای مدیران باشگاه استقلال خوزستان محسوب می‌شود. ضمن آنکه وضعیت بازیکنان خارجی و تاثیرگذار آبی‌های اهوازی از جمله عثمان اندونگ و ساویو روبرتو هم نامشخص است و گفته می‌شود که قرار است در هفته پیش‌رو استقلالی‌ها رسماً وارد بازار نقل‌وانتقالات تابستانه شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز