خبرگزاری کار ایران

عبدی:

بیش از همیشه به آینده ایران امیدوارم

بیش از همیشه به آینده ایران امیدوارم
کد خبر : ۱۵۰۷۵۹۲

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه خیلی‌ها قصد ندارند در سیستم سیاسی حضور داشته باشند، گفت: ما هیچ طلبی از آقای پزشکیان نداریم من بدهکارم. تا زمانی که آقای پزشکیان به شعارهایش ملتزم است وظیفه داریم کمک کنیم. ما نباید در داوری به جزئیات توجه کنیم. آن چه مبنای داوری من است یک خط مشی کلی است که آیا آن فرد در خط مشی کلی حرکت می‌کند یا خیر. در جرئیات داوری نکنیم. من بیش از همیشه به آینده ایران امیدوارم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس عبدی در نشست در نشست واکاوی گفتمان دولت چهاردهم گفت: این اتفاقی که در انتخابات دیدید گمان نکنید که در ۱۵ تیر رخ داد این اتفاق فرآیندی قدیمی دارد که ابتدا در انتخابات ۱۴۰۰ رخ داد و من گفتم دیر یا زود این رویه و این سیستم سیاسی به بن بست می رسد که رسید و به دموکراسی تن داده شد تا اصلاح صورت گیرد. نمونه آن را در حکومت چین می‌بینید ولی فکر نکنید که حاکمیت چین حاکمیت اقلیت گرا است بلکه در آنجا هم دموکراسی وجود دارد این طوری نیست که فقط افرادی در بالا تصمیم بگیرند بلکه حداقل دموکراسی هم به حل اشتباهات کمک می‌کند تا آدم‌های شایسته‌ای بیایند. این پیشرفت چین محصول چنین فضایی است. 

وی افزود: سال گذشته سیستم سیاسی کشور به این نتیجه رسید و به نظر من اگر ماجرای سقوط بالگرد هم نبود این اتفاق بالاخره در سال آینده رخ می‌داد. بنیان این اتفاقات ریشه در دو شکاف دارد؛ شکاف در درون ساختار قدرت و شکاف مردم و حاکمیت. رهبری هم این موضوع را به خوبی با ادبیات جدیدی بیان کردند.

این فعال سیاسی گفت: متاسفانه خصوصا در سال‌های اخیر در ایران قوا آنطور که باید مکمل یکدیگر نبودند، بلکه مقابل همدیگر هستند. صحبت‌های نمایندگان را می‌بینید برخی انگار حالت اپوزیسیونی دارند. حتی شکاف در درون دیگر قوا از جمله دولت هم وجود دارد. وقتی با شکاف مواجه هستیم هیچ پروژه‌ای پیش نخواهد رفت.

عبدی با بیان اینکه بدترین شکاف بین حاکمیت و ملت است، گفت: تورم در ایران وجود دارد اگر می‌خواهند دولتی را بزنند می‌گویند قیمت بنزین را افزایش می‌دهد، بنده‌ی خدا این پول از جیب مردم به دولت می‌رود. سه بار در دولت روحانی بنزین گران شد و دو بار وقتی اتفاق افتاد که اعتماد وجود داشت و شما از هیچ کدام خبردار نشدید و سومی در بحران ۹۸ بود. ارز ۴۲۰۰ تومانی پاشنه آشیل دولت روحانی و دولت بعدی شد و من همان موقع گفتم این موضوع پوست موز زیر پای شما خواهد شد. تا وقتی این شکاف‌ها وجود دارد امکان ندارد یک گام پیش رو برداریم. 

وی تصریح کرد: انتخابات ۱۴۰۳ مبنایی برای حل مسائل و شکاف دولت و ملت و شکاف درون حاکمیت است. سیستم سیاسی می‌خواهد این مسیر را آگاهانه برود. سیستم سیاسی ایرانی تن داده که پزشکیان رئیس جمهور شود، صحبت امروز رهبری خطاب به مجلس این بود که مجلس نمی‌تواند چوب لای چرخ دولت بگذارد و باید هماهنگ باشد. انتخابات ۱۴۰۳ اول این راه است، ایده این بود که با این  انتخابات بازگشت به جامعه صورت گیرد و شکاف ملت و دولت و شکاف قدرت حذف و ترمیم شود تا توسعه و آرامش مردم به وجود بیاید و باعث اعتماد ملت شود. آن موقع متوجه می‌شوید پیچیده‌ترین سیاست‌هایی که در این کشور حل نشده بود در  این دولت به نفع مردم حل خواهد شد. راه آن تن دادن همه ساختار قدرت به حاکمیت قانون‌ است. قانون‌ برای این است که روابط تنظیمی را به شکل اجرایی در بیاوریم. قرار نیست کسی قانون بنویسد.  

عبدی گفت: آخرین نکته این است کسانی در شورای راهبری هستند که خیلی‌ از آنها قصد ندارند در سیستم سیاسی باشند. ما هیچ طلبی از آقای پزشکیان نداریم، من بدهکارم. تا زمانی که آقای پزشکیان به شعارهایش ملتزم است وظیفه داریم کمک کنیم. ما نباید در داوری به جزئیات توجه کنیم. آن چه مبنای داوری من است یک خط مشی کلی است که آیا آن فرد در خط مشی کلی حرکت می‌کند یا خیر. در جرئیات داوری  نکنیم. من بیش از همیشه به آینده ایران امیدوارم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز