خبرگزاری کار ایران

درکنفرانس ملی توسعه همکاری صنعت و دانشگاه عنوان شد؛

دانشگاه و صنعت از ارکان کلیدی اقتصاد و توسعه کشور محسوب می‌شوند

دانشگاه و صنعت از ارکان کلیدی اقتصاد و توسعه کشور محسوب می‌شوند
کد خبر : ۱۴۸۸۶۴۴

حوزه تولید توان جذب بیش از اندازه فارغ التحصیلان دانشگاها را ندارد

رئیس دانشگاه زنجان، با بیان اینکه دانشگاه و صنعت از ارکان کلیدی اقتصاد و توسعه کشور محسوب می‌شوند، تاکید کرد: آسیب شناسی نیازها و توانمندیها در تعامل این دو و تحلیل عواملی که رابطه آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جلال بازرگان، امروز شنبه (12اردیبهشت1403) در نخستین کنفرانس ملی توسعه همکاری صنعت و دانشگاه در سالن همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان، با اشاره به محورهای این همایش بر مولفه هایی همچون اخلاق و مسوولیت اجتماعی در توسعه همکاری های صنعت و دانشگاه، ‌تحلیل نیازهای این بخش ها و نقش مشارکت مردمی در تولید ملی و توسعه همکاری های صنعت و دانشگاه متمرکز است، اظهارکرد: در این همایش پنل ها و کارگاه های متعددی برای شرکت کنندگان برنامه ریزی شده است که از جمله آنها می توان به پنل مدیرت منابع انسانی، ‌کارگاه رزومه نویسی، ‌مصاحبه شغلی و آموزش مهارت های دیگر اشاره کرد.

رئیس دانشگاه زنجان، تصریح کرد: در این همایش، مطابق محورهای مختلف به این مهم پرداخته می شود و از جهات متعدد آسیب‌شناسی، شناسایی امکانات و ابزار لازم جهت تسهیل تعامل صنعت و دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 مصطفی طاهری، نیز، در ادامه این کنفرانس ملی، با اشاره به اهمیت توسعه همکاری و پیوند علم و صنعت، اظهارداشت: ضروری است برای توسعه صنعت و دانشگاه اقدامات و تدابیری اساسی اتخاذ شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، با بیان اینکه روش کار صنایع بزرگ حفظ زنجیره تولید در درون خود است، ادامه داد:  شرکت های و صنایع بزرگ معمولا تمایل به تشکیل هلدینگ های اختصاصی در حوزه فعالیت و تخصص خود دارند.

وی، با اشاره به اهمیت تقویت صادرات در کشور واستان، تصریح کرد: مشکلات این بخش باید در سطح کلان مورد ارزیابی شود.

طاهری، با اشاره به اینکه امروز در حوزه اقدامات اشتغالزایی صرفا ابتدا و شروع کار و امور را می بینیم و به انتهای کار زیاد اهمیت داده نمی شود، تاکید کرد: ضروری است برای آموزش مهارت به نیروی کار آینده دانش آموزان از همان دوره ابتدایی و و مقاطع تحصیلی با توجه به میزان استعداد و مهارت استعداد یابی شوند تا در آینده با کمبود و یا نبود نیروی کار متخصص مواجه نشویم.

طاهری، عدم توانایی عرضه و رقابت محصولات در بازار ها را حائز اهمیت برشمرد و گفت: در این بین همجوشی بین صنعت و دانشگاه وجود ندارد.

نماینده مردم زنجان در خانه ملت، مشوق ها را از جمله عوامل موثر در راستای ایجاد ارزش افزوده برای تقویت صادرات مهم عنوان کرد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن در مجلس دور قبل، با بیان اینکه فناوری اصل اساسی و فراموش شده در این این زمنیه است، تاکید کرد: اقتصاد سیاسی و ژئو پلو تیک و... از اقدامات اساسی دراین خصوص است که باید اهمیت داده شود.

طاهری، سیاستگذاری صنعتی را اصل مهم در همگامی صنعت و دانشگاه برشمرد و گفت: پیاده سازی نظام اطلاعاتی بین المللی نیز دراین خصوص  نباید فراموش شود.

نماینده مردم زنجان طارم، در حوزه توسعه همکاری دانشگاه و صنعت نقش زنجیره نساجی و برق را در استان مهم ارزیابی کرد و گفت: ضروری است به ایجاد هنرستان های فنی و کاربردی در جوار صنایع اهیمت داده شود.

آیت الله علی خاتمی، نیز در ادامه نخستین کنفرانس ملی، با اشاره به اینکه بزرگترین مولفه اقتدار یک کشور نیروی انسانی دانشمند مرتبط با تولید در جامعه است، اظهارداشت: پایه  مبنای تعلیم در دانشگاه ها تربیت نیرو با تفکر تولید و  توسعه است.

امام جمعه زنجان، با بیان اینکه همه مسئولین دستگاه های اجرایی در مدرک گرایی جوانان جامعه و نا کارآمدی مدارک آنها در جامعه امروز مسئول هستند، گفت: با توجه به تمایل جوانان جویای کار برای پشت میز نشینی  85درصد در آمد کشور به جیب کارمندان واریز می شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، با اشاره به اهمیت همکاری دانشگاه و صنعت، تاکید کرد: بخش و حوزه کار و تولید جامعه جذب بیش از اندازه  فارغ التحصیلان دانشگاها را ندارد.

آیت اله خاتمی، با بیان اینکه برای عرضه باید تقاضایی در جامعه وجود داشته باشد، تصریح کرد: همه برنامه ریزان و مسئولان مسئولیت دخیل شدن در امور تغییرات و پیشرفت جامعه به سمت تولید و توسعه را دارند.

امام جمعه زنجان، تاکید کرد: ضروری است با تشکیل کارگروره بررسی نقاط ضعف و قوت در راستای پیوند صنعت و دانشگاه را مورد ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا؛ «نخستین همایش ملی توسعه همکاری‌های صنعت و دانشگاه و مسابقه پایان نامه‌های کاربردی در سه دقیقه» با همکاری دانشگاه زنجان، پارک علم و فناوری استان زنجان، اندیشکده حکمرانی و قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی و با حمایت و پشتیبانی دانشگاه‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه صنعت امروز به مدت یک روز از ساعت 8 صبح تا 17 عصر در سالن همایش‌های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان آغاز شده است.
 

دانشگاه و صنعت از ارکان کلیدی اقتصاد و توسعه کشور محسوب می‌شوند

 دانشگاه و صنعت از ارکان کلیدی اقتصاد و توسعه کشور محسوب می‌شوند
دانشگاه و صنعت از ارکان کلیدی اقتصاد و توسعه کشور محسوب می‌شوند

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز