خبرگزاری کار ایران

سید یعقوب موسوی:

همواره جانب حق و حقیقت بوده‌ام/ متعهد به رفع چالش‌های حوزه کشاورزی هستم

همواره جانب حق و حقیقت بوده‌ام/ متعهد به رفع چالش‌های حوزه کشاورزی هستم
کد خبر : ۱۵۰۷۸۶۲

سید یعقوب موسوی، یکی از گزینه‌های احتمالی وزارت جهاد کشاورزی در پیام خود به حامیانش اظهار کرد: در دولت قبل هم ۳۴ نامه برای رئیس جمهور وقت نوشتم و مرتبا نسبت به اوضاع کشاورزی و کشاورزان ایران اعتراض کرده‌ام و به خاطر همین است که گعده‌گیران و سیاست‌بازان مرا همپا و هم‌پیاله خود نمی‌بینند‌.

به گزارش ایلنا، سید یعقوب موسوی، از گزینه‌های احتمالی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به حامیانش نقطه‌نظرات خود را پیرامون چالش‌های بخش کشاورزی به اشتراک گذاشت. وی در این نامه نوشته است: 

همکاران گرامی و سروران ارجمند با سلام 

از اینکه مانند تمام سالهای گذشته به بنده اعتماد و اطمینان دارید و اینجانب را شایسته دانستید برای وزارت جهاد کشاورزی و نیز حمایت قاطع خود را اعلام کردید، مراتب قدردانی و سپاسمندی خود را به جای می‌آورم. 

همچنین شایسته است از کلیه کارشناسان و فعالان غیرجهادی، تولیدکنندگان و تشکل‌های صنفی حوزه کشاورزی که با حمایت‌های خود نسبت به این حقیر اظهار لطف و محبت داشته اند تشکر کنم.

با افتخار می‌گویم که در تمام عمرم هرگز زندگی شعاری نداشته‌ام و همواره حرفم را همه جا بدون لکنت زبان و بدون ذره‌ای ترس و هراس گفته‌ام. تا امروز این‌گونه بودم و با توکل بر حضرت پروردگار بعد از این نیز همان‌گونه خواهم بود.

در دولت قبل هم ۳۴ نامه برای رئیس جمهور وقت نوشتم و مرتبا نسبت به اوضاع کشاورزی و کشاورزان ایران اعتراض کرده‌ام و به خاطر همین است که گعده‌گیران و سیاست‌بازان مرا همپا و هم‌پیاله خود نمی‌بینند‌. 

بارها اعلام کردم و اکنون نیز تکرار می‌کنم که علاقه‌ای به اخذ پست و جایگاه در هر سطحی نبوده و نیستم ولی هرگز دست از مطالبه‌گری و کمک به تولید‌کنندگان و همکاران مظلومم خودم نخواهم کشید.

بدون شک اداره کردن وزارتخانه‌ای به این بزرگی و با این حجم از وظایف و گستردگی جغرافیایی در سراسر کشور حقیقتا کار آسان و راحتی نیست و پیچیدگی‌های مخصوص به خودش را دارد .

چنانچه بخواهیم ساده‌انگارانه به چالش ها و معضلات و مشکلات این وزارتخانه نگاه کنیم شک نکنید که محکوم به شکست سنگین خواهیم بود. به ویژه الان که وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر صدها بحران برجای مانده از گذشته  دچار کمبود شدید مالی نیز شده است، به گونه‌ای که دولت همین حالا از پرداخت مطالبات گندم‌کاران عاجز مانده است .

وزارت جهاد کشاورزی برای پیشبرد اهداف خود علاوه بر مطالبه‌گری و پیگیری‌های حقوقی باید ارتباط موثری با کانون‌های تصمیم‌گیری و گلوگاه‌ها داشته باشد از جمله شخص رئیس جمهور و اعضای مرتبط کابینه مانند رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس صندوق توسعه ملی، وزیر اقتصاد، وزیر نیرو، وزیر صمت، گمرک بنادر و کشتیرانی، وزیر اقتصاد، بانک مرکزی، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، تشکل‌های صنفی و بالاخره خودِ بدنه اصلی وزارتخانه !

این ارتباطات و تعاملات گسترده را باید آن‌گونه در برنامه‌های خود داشته باشیم که موجب همگرایی و همراهی و مشارکت همه آنان با وزارت جهاد برای نیل به اهدافمان شود. تجربه آزمون و خطای بیش از ۷ دهه اخیر در مدیریت کشاوزی ایران نشان از ورود افراد متنوع در سِمت وزارت بوده که کارنامه آنان پیش چشمان ما و چراغ عبرتی برای حاکمیت است .

این فرضیه را هم حتما باید مد نظر قرار دهیم که دایره انتخاب آنچنان هم بسیط و گسترده نیست بلکه محدود است و قطعا آیتم‌هایی نظیر تحصیلات مرتبط، سوابق اجرایی و اطمینان از توانمندی افراد در سِمت های بسیار سختی مانند وزارت بزرگ جهاد کشاورزی مورد توجه کارگزاران قرار گرفته است .

امیدوارم دست‌اندرکاران مربوطه با بررسی‌های دقیق خود، مناسب‌ترین گزینه را برای این سمت بسیار مهم و زیربنایی انتخاب کنند تا شاهد بهبود اوضاع و توسعه هرچه بیشتر باشیم.

امیدوارم فرایند گزینش و در ادامه مکانیسم مدیریت وزارت جهاد کشاورزی به گونه‌ای شکل بگیرد که همه ما ایرانیان خود را در این زمینه سهیم دانسته و برای پایداری توسعه بخش کشاورزی نقشِ مفید و موثر ایفا کنیم .

«انگیزه» یکی از حلقه‌های بسیار مهم این وزارتخانه است که شوربختانه به دلایل مختلف از میان ما رخت بر بسته و آن شور و حرارتِ مسئولی‌ پذیری در رفع نیازهای جامعه را با خود برده است.

قابل انکار نیست که امروز همه ایرانیانی که به شکل‌های مختلف با وزارت جهاد کشاورزی ارتباط دارند دچار انواع معضلات و مشکلات هستند و مطالبات جدی دارند. از همین قشر بی‌پناه کارکنان و بازنشستگان بخش کشاورزی گرفته تا گندمکاران و دامداران و مرغداران و... 

جهاد کشاورزی عرصه‌ای است که مدیریتش رستم دستان می‌خواهد اما فراموش نکنیم که انجام امور سترگ با همفکری و مشارکت و خرد جمعی امکان‌پذیر است و بدون چنین مشارکتی حتی رستم دستان نیز کاری از پیش نمی‌برد .

دست نیاز به پیشگاه حضرت پروردگار بلند می‌کنم و از ساحت قدسی این درگاه درخواستِ تندرستی، شادکامی و فزونی برکت برای تمام ایرانیان دارم‌. 

مراقب سلامتی خود و خانواده و مخصوصاً پشه ائدس هم باشید. ان شاءالله العزیز !

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز