خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی پست:

تحریم ها هیچ تاثیری بر پست ایران ندارند / فعالیت ۳۰۰ موتور برقی در شرکت ملی پست

تحریم ها هیچ تاثیری بر پست ایران ندارند / فعالیت ۳۰۰ موتور برقی در شرکت ملی پست
کد خبر : ۱۵۰۷۳۸۹

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: تحریم بودن ایران در سیستم پست اثری ندارد و ایران غیر از اسراییل با همه دنیا ارتباط پستی دارد و اگر ارتباط پستی با ایران انجام نمی شد از طرف کشور مقابل ست و یا مشکلاتی که از سوی ایرلاین ها پیش می آید و از طرف شرکت ملی پست ایران مشکلی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری ۱۰۰۰ روز خدمت در دولت سیزدهم با حضور مدیران شرکت ملی پست ایران صبح امروز برگزار شد.

محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست در این رویداد گفت: در این ۱۰۰۰ روز در شرکت ملی پست تلاش کردیم از قافله خدمت عقب نمانیم و مسیر خدمتگزاری را ریل گذاری کنیم، بیشتر فعالیت های این ۱۰۰۰ روز به ایجاد زیرساخت ها اختصاص یافت شود که در آینده شاهد ثمرات آن خواهیم بود.

وی افزود: از ابتدای حضور در شرکت ملی پست سه وظیفه بر عهده ما گذاشته شد. این سه امر شامل رفع دغدغه معیشتی همکاران شرکت، هوشمندسازی پست و تحول دیجیتال و رساندن شرکت ملی پست به شرکتی در تراز انقلاب اسلامی ایران بود.

لیایی خاطرنشان کرد: ارتباطات بین المللی که در این ۱۰۰۰ روز فراهم شد نشان از توانمندی ما در دیپلماسی بین المللی است. 

وی در تشریح دستاوردهای شرکت در زمینه هوشمندسازی و دیجیتال سازی پست کشور توضیح داد: هوشمندسازی در پست به این معناست که در انجام امور روتین با هوشمند شدن از حضور نیروی انسانی کاسته شده و خطای انسانی کاهش یافته است و صدور مرسولات را با زمان و هزینه کمتری انجام می دهد، همچنین دیجیتال شدن فرایندها به کوتاه و سریع شدن آنها انجامیده است. پیاده سازی این تحولات نیز الزاماتی را نیاز داشت که با آموزش مدیران ارشد این موضوع رقم خورد و حدود ۱۲۰ مدیر ارشد در این موضوعات آموزش دیدند.

لیائی در ادامه به موضوع به کارگیری موتورهای برقی در شرکت ملی پست اشاره کرد و گفت: استفاده از موتور برقی در شبکه پستی در دولت های قبلی انجام شد اما تجربه موفقی نبود و شکل اجرایی پیدا نکرد، شرکت ملی پست در دی ۱۴۰۱ با انعقاد تفاهم نامه با شهرداری تهران ۳۰۰ موتور برقی به شبکه پستی وارد کرد البته رقم مورد نظر ما ۷۰۰ موتور بود به دلیل نوسانات ارزی ورود این تعداد میسر نشد. به این صورت موتور برقی در کلان شهرها به عنوان وسیله کار مورد استفاده قرار گرفت البته در حال حاضر ۱۲۰۰ موتور بنزینی هم در اختیار موزعین قرار گرفته چون شماری از موزعین همچنان موتورهای بنزینی را ترجیح می دهند.

مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه از نصب لاکر در حدود ۱۴۰ نقطه کشور خبر داد و گفت: استفاده از صندوق های پستی هوشمند یا همان لاکرها در مکان های پرتردد از استقبال خوبی برخوردار شد این فناوری دسترسی مردم به مرسوله را بسیار تسهیل کرد و شرکت ملی پست با همکاری با یک کنسرسیوم بستر نصب ۱۰۰۰ لاکر را فراهم کرده است. هزینه توزیع نیز با لاکرها کاهش می یابد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره زیان ده بودن شرکت ملی پست اظهار کرد: تا مهر سال گذشته شرکت ملی پست زیانده بوده اما ۲۳۰۰ میلیارد تومان بدهی شرکت در دولت سیزدهم به صفر رسید و اکنون در مسیر سودده شدن در حرکت است.

لیائی در مورد توزیع ناموفق برخی از مرسولات توضیح داد: تنها دلیل این اتفاق خطای انسانی نیروهای پستچی نیست و در همه جای دنیا این خطاها اتفاق می افتد با این حال در ابتدای دولت سیزدهم تلاش کردیم تعرفه های پستی را واقعی کنیم با این حال کف قیمتی که در بازار خدمات پستی وجود دارد نیز از تعرفه های ما بالاتر است اما باز هم مطلوب پستچی‌ها نیست و در نتیجه آنها به مشاغل مرتبط در بخش خصوصی روی می آورند، با این حال در تلاش هستیم که تعرفه ها هر چه واقعی تر شود تا از شمار خطای انسانی کاسته شود.

وی همچنین تاکید کرد تحریم بودن ایران در سیستم پست اثری ندارد و ایران غیر از اسراییل با همه دنیا ارتباط پستی دارد و اگر ارتباط پستی با ایران انجام نمی شد از طرف کشور مقابل است  و یا مشکلاتی که از سوی ایرلاین ها پیش می آید و از طرف شرکت ملی پست ایران مشکلی وجود ندارد.

محمد احمدی معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست نیز در این رویداد به موضوع امکان ردیابی مرسولات اشاره کرد و گفت: شرکت ملی پست از اوایل دهه هشتاد به سیستم رهگیری مرسولات دسترسی پیدا کرد و در شبکه های اجتماعی بله و ای گپ امکان ره‌گیری مرسولات فراهم آمده است. وی همچنین به سامانه ۱۹۳ به عنوان کال سنتر شرکت ملی پست اشاره کرد و گفت: این سامانه برای بررسی شکایات مردمی در اختیار مردم هست و شرکت ملی پست هم پاسخگوست.

وی تصریح کرد: با وجود همه محدودیت هایی که به دلیل دولتی بودن شرکت ملی پست وجود دارد اما کیفیت ارایه خدمات در شرکت ملی از بخش خصوصی بهتر است و گواه درستی این ادعا تعداد مرسوله هایی است که از طریق این شرکت در مقایسه با شرکت های خصوصی ارسال می شود و اگر کیفیت ارسال مرسولات در شهرستان ها با تهران متفاوت است به دلیل این است که کیفیت زیرساخت های ارتباطی در پایتخت و شهرستان ها با یکدیگر متفاوت است.

سعید شریف زاده، رییس ستاد اربعین شرکت ملی پست نیز در این رویداد گفت: برای تسهیل و تسریع ارسال گذرنامه های اربعین از متقاضیان خواهشمند هستیم برای تعویض گذرنامه این امر را به روزهای آخر موکول نکنند تا زائری به دلیل دیر رسیدن گذرنامه از این سفر محروم نشود.

وی افزود: در اربعین امسال هم پروژه زائر پست از طریق استقرار در هشت مکان در مسیر راهپیمایی و در کنسولگری ها با استقرار نیروی های پست برقرار است و در سال گذشته این پروژه در زمینه راهنمایی به زایرینی که دسترسی به کاروان ها را از دست داده بودند هم خدمت رسانی می کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز