خبرگزاری کار ایران

حضور اتباع خارجی در گلستان نیروی کار متخصص را بیکار کرد

حضور اتباع خارجی در گلستان نیروی کار متخصص را بیکار کرد
کد خبر : ۱۴۹۲۸۴۴

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان گفت: حضور اتباع خارجی در گلستان نیروی کار متخصص را بیکار کرد و از مسئولین میخواهیم که هر چه سریعتر اتباع خارجی را ساماندهی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنای گلستان، علی اصغر دهسنگی در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی گلستان اظهارکرد: در حال حاضر اتباع غیر مجاز خارجی در کارگاه های ساختمانی مشغول به کار هستند.به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحد‌های کارگاهی ممنوع است.

وی ادامه داد: خوشتبختانه اداره کل کار استان در این زمینه همکاری بسیار خوبی با ما دارد و باید سازمان های دخیل هم وارد میدان شوند و به ما کمک کنند.اگر اتباع غیر مجاز ساماندهی و مدیریت شود قطعا بخشی از فرصت‌های شغلی بیشتری در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: متاسفانه فقط ۱۵۰ عدد سهیمه بیمه کارگران ساختمانی به استان گلستان اختصاص داده شده است واین عدد برای استان اصلا کافی نیست.تعداد حوادث شغلی در این شغل بسیار زیاد است و از مسئولین میخواهیم که به این قشر مظلوم جامعه کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیمه حق اولیه هر فردی درجامعه است ولی کارگران ساختمانی سالها است که چشم انتظار بیمه هستند که به حقشان برسند. بخشنامه‌هایی که تا به امروز تامین اجتماعی صادر کرده زیاد به نفع کارگران نبوده است‌.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: دولت در سالجاری سهمیه بیمه تامین اجتماعی بسیار کمی برای کارگران ساختمانی در نظر گرفته است و از مسئولین میخواهیم که تعداد سهمیه بیمه را افزایش دهند.

جواد کمیزی ادامه داد: متاسفانه مجلس دوره قبلی اقدام خاصی برای رفاه وبیمه کارگران ساختمانی انجام نداده است. ما از این دوره نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که به معیشت و بیمه تامین اجتماعی کارگران توجه ویژه کنند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۱۵۰۰ کارگر ساختمانی در شهر گرگان بیمه تامین اجتماعی ندارد.بیمه تامین اجتماعی کمترین حق کارگر ساختمانی است ولی قشر مظلوم کارگر ساختمانی سال‌ها از آن محروم مانده‌است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین حوادث ناشی از کار متعلق به صنعت ساختمان است و ارتقای ایمنی به منظور کاهش حوادث ناشی از کار از جمله مطالبات مهم کارگران ساختمانی است.بالا بودن آمارهای حوادث در ساختمان سازی ها نشان دهنده وجود ضعف های فراوان در این حوزه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز