خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی رابطین و یاوران شورا و معتمدین محلی مطرح شد؛

رابطین و یاوران شورا سرمایه‌های شهر شیراز هستند

رابطین و یاوران شورا سرمایه‌های شهر شیراز هستند
کد خبر : ۱۴۸۷۹۷۳

گردهمایی رابطین و یاوران شورا و معتمدین محلی با مسؤولین ارشد استان و کلان‌شهر شیراز با هدف هم‌افزایی برای حل مسائل و مشکلات مردمی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، استاندار فارس در این مراسم حضور یاوران و رابطین شورا را مهم دانست و خطاب به یاوران و رابطین گفت: وقتی پای رفع مشکلاتی که خود مطرح می‌کنید به میان می‌آید، خودتان هم وارد میدان کار و عملیات می‌شوید تا رفع شود.

محمدهادی ایمانیه با تأکید بر اطلاع‌رسانی خدمات دولت و مدیریت شهری بر رفع گره‌ها باهمت و عزم مسؤولین تأکید کرد.

وی به رفع مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: هر مطلبی که بیش از ۱۰۰ نفر از مردم گرفتار آن هستند از طریق روابط عمومی یا شماره تلفن ۱۱۱ به اطلاع بنده برسانید تا برای آن تعیین تکلیف کنیم و شما یاوران و رابطین شورا که در کف میدان مردمی هستید اگر مطالبی می‌بینید که بیش از پنج سال است معطل و بیش از ۱۰۰ نفر گرفتار آن هستند منتقل کنید تا یک جلسه برای رفع آن برگزار کنیم.

رابطین و یاوران شورا سرمایه‌های شهر هستند

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز گفت: رابطین و یاوران شورا سرمایه‌های شهر هستند که باید قدر دانست و پیغام‌ها در کمال آرامش مطالبه گری و منتقل شود تا به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی ادامه داد: شیراز باید کلان‌شهر شاخص کشور و در غرب آسیا باشد، زیرا خیلی از زیرساخت‌ها در شهر شیراز آماده است و مشکلات دیگر کلانشهرها را ندارد و شما رابطین در محلات باید به دنبال کارهای زیربنایی باشید و قطعاً دادگستری به دنبال مطالبه حق است.

وی بابیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر به دنبال برطرف شدن مشکلات هستند، پیشنهاد کرد: مطالبات در زمینه حفظ باغات شهر، شناسایی منشأ آب آلوده و مسائل فرهنگی در راستای سومین حرم اهل‌بیت (ع) باشد و مسؤولین باید ایده‌های این یاوران را جمع‌آوری کنند.

رئیس شورای قضایی فارس با طرح این سؤال که آیا شیراز در تراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) است، افزود: ایده‌ها در این رابطه از زن خانه‌دار تا دیگر افراد جامعه گرفته و در بانک اطلاعاتی ذخیره شود تا در موقع خود به آن بپردازیم، همچنین می‌توان به مسائل زیست‌محیطی، ورزش و مسائل خدماتی شهر مطالبه گری بیشتری شود شیراز برای نسل آینده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی گفت: به‌عنوان مسئولی که قضاوت شهر را دنبال می‌کنم به جدیت عنوان می‌کنم که قطار پیشرفت و حرکت شهر شیراز شتابان است و یاوران باید این شتاب را بیشتر کنند تا رونق شهر داشته باشید.

رابطین و یاوران شورا سرمایه‌های شهر شیراز هستند

قدم‌های مثبت یاوران شورا در پیگیری  مشکلات مردم 

فرماندار شیراز نیز گفت: خدماتی که قرار است در محلات انجام شود موجب رضایتمندی مردم محلات این کلان‌شهر می‌شود.

لطف‌الله شیبانی ادامه داد: اهداف همه ما یکی است و آن هم جلب رضایت و ایجاد هرچه بیشتر رفاه نسبی برای مردم شهر شیراز است که یاوران شورا توانسته‌اند در پیگیری و برطرف کردن مشکلات مردم قدم‌های مثبتی بردارند.

اختصاص ۳ درصد از بودجه عمرانی شهرداری شیراز به محله و مسجد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: شهر موجود زنده است و ما به‌عنوان یک سلول از این موجود باید فعالیت خود را داشته باشیم؛ چراکه مجموعه این فعالیت‌ها که از شهرداری، شورا، مسؤولین و مردم تشکیل‌شده است باعث اتفاقات مطلوب برای این موجود زنده می‌شود.

سید ابراهیم حسینی به اختصاص ۳ درصد از بودجه عمرانی شهرداری شیراز به بودجه محله و مسجد محوری اشاره و بیان کرد: باید این هزینه طوری برنامه‌ریزی شود که کار ماندگاری در محله صورت پذیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با اشاره به رونمایی از سند سومین حرم اهل‌بیت(ع) گفت: این سند در ابعاد مختلف ازجمله اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و غیره با نگاه دینی است و به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، شهر شیراز باید عروس همه شهرهای ایران باشد که د راین مسیر، شما رابطین و یاوران شورا هستید که می‌توانید کمک فکری و مطالبه گر در این زمینه باشید.

در این سه سال تمام پروژه‌های شهرداری فعال‌شده است

شهردار شیراز نیز خواستار تبیین بهتر خدمات‌رسانی برنامه‌های مدیریت شهری توسط رابطین و یاوران شورا شد و اظهار کرد: شما رابطین و یاوران به‌خوبی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط شورا و شهرداری اطلاع دارید و در این گردهمایی باید مطالبه‌گر مسائل مردمی جهت رفع مشکلات باشید‌.

محمدحسن اسدی با مروری به فعالیت‌های مدیریت شهری در این دوره، گفت: شما شاهد و ناظر ابعاد مختلف فعالیت‌های مدیریت شهری و آمار و مستندات اقدامات شهرداری هستید و می‌توانید عملکرد کسانی که کلید شهر شیراز در دستشان است را قضاوت کنید.

وی ادامه داد: در این سه سال تمام پروژه‌های شهرداری فعال‌شده است و امروز در شهر شیراز هیچ پروژه‌ای حتی نیمه تعطیل هم نیست و تماماً در حال فعالیت است.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با تصریح بر طاقت‌فرسا و نفس‌گیر بودن انجام و فعالیت پروژه‌های عمرانی بیان کرد: امروز شهرداری بیش از ۲ هزار پروژه در دست اجرا دارد که حتی یک پروژه آن‌هم تعطیل نیست، درحالی‌که انجام پروژه عمرانی نفس‌گیر و طاقت‌فرسا است و یک پروژه عمرانی که می‌خواهد شروع به فعالیت کند، مراحلی نظیر طراحی، تصویب، تملک املاک، جابجایی تأسیسات و غیره باید هماهنگ شود و امروز توفیق داریم که به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت باشیم.

اسدی با اشاره به تعبیر تعریف‌شده در شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز با عنوان جهش گفت: جهش‌هایی نظیر عمرانی، آسفالت و ... در این دوره از شورای اسلامی شهر و شهرداری در دستور کار قرارگرفته است که در همین راستا بیست و پنجمین جهش عمرانی را در هفته جاری پشت سر گذاشتیم و در جهش آسفالت نیز قول داده‌ایم ۶ میلیون مترمربع به میزان ۷۰۰ هزار تن آسفالت بااعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان ظرف دو سال معابر شهری به‌جز معابر اصلی کل شهر را آسفالت کنیم که بخشی انجام‌شده و بخشی دیگر در حال اجرا است.

وی به راه‌اندازی نوبت شب در پروژه‌های شهرداری نیز اشاره و بیان کرد: امروز یک اعتماد بین شهرداری و پیمانکار ایجادشده است و پروژه‌های شهری در نوبت شب با قوت خود پیش می‌روتد.

شهردار شیراز به پروژه‌هایی نظیر لوله‌گذاری محور دروازه قرآن‌، تعریض پل سلمان فارسی، دوربرگردان خبرنگار شهید مصطفایی، بزرگراه سرلشکر شهید استوار و محور جنوبی آیت‌الله حائری شیرازی اشاره کرد که زودتر از موعد به بهره‌برداری رسیدند.

اسدی با توجه به فعالیت شهر زیرزمینی مترو و فعالیت خطوط چهارگانه آن ادامه داد: امروز هم‌زمان سه خط مترو در حال ساخت و سه دستگاه حفاری در حال فعالیت هستند که در شهرهای دیگر چنین ظرفیتی وجود ندارد و اتصال خط ۱ به ۴ از چهارراه زند تا فلکه شاهزاده قاسم نیز شروع‌شده است.

وی به پروژه‌هایی نظیر تله‌کابین، آکواریوم، مسیر دوچرخه و همچنین پروژه‌های ابخیزداری، احداث بند و سیل بند نیز اشاره و عنوان کرد: باید شما یاوران و رابطین نیز نظاره‌گر این فعالیت‌ها باشید.

اسدی بابیان اینکه باید ببینیم مردم از ما چه می‌خواهند و آن درخواست‌ها از طریق شما رابطین و یاوران به ما خواهد رسید، عنوان کرد: هیچ شأنی جز خدمت به مردم نداریم و امروز اگر درخواستی از سوی شما رابطین داده شود، دستور داده‌ایم باید زیر ۱۰ روزبه آن‌ پاسخ داده شود چراکه درخواست‌های شما در جهت رفع مشکلات مردم است و ما برای این موضوع وقت بسیار می‌گذاریم.

شهردار شیراز عنوان کرد: شورای اسلامی شهر شیراز برنامه‌ریزی دارد و با یک برنامه راهبردی و عملیاتی توانستیم ۴۵ پروژه بزرگ تعریف کرده که بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری و افتتاح خواهد رسید.

 نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: اعتقاد دارم که شما یک بلندگوی سیار در محلات هستید و فرق شما با مردم این است که اطلاعاتی دارید که باید آن را به دیگران انتقال دهید.

محمدتقی تذروی با اشاره به اینکه کارها و خدماتی که ارائه می‌شود را باید همانطور که هست بیان و معرفی کرد، افزود: در این گردهمایی مطالبی عنوان می‌شود که در میدان کار بیان نشده است و شما باید مطالبات مردمی را از مسؤولین داشته باشید.

وی گفت: این گردهمایی متفاوت با سایر سال‌ها است، زیرا امسال مدیران تأثیرگذار در سطح استان و شهرستان در خدمات اجرایی به منظور ارتباط.گیری مدیران با یاوران شورا دعوت شده‌اند.

تذروی اظهار کرد: خروجی این جلسه در قالب ۱۰ بند بیانیه مشخص شد که استاندار و رئیس کل دادگستری جهت دریافت این گزارش‌ها وقت ملاقاتی قرار داده‌اند‌.

وی بیان  کرد: انتظار داریم در مرحله بعد انتقال مشکلات و برنامه‌ها به صورت مدون باشد تا همیشه یک قدم رو به جلو برداریم همان‌طور که ما منتظر جلسه مسؤولین نیستیم بلکه ما به سراغ آنها خواهیم رفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) نیز گفت.طرح محله  و مسجد محوری به نقطه‌ای رسیده که ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص داده شد، اما نیاز به طرح‌های فاخر و اثرگذار است.

محمدرضا هاجری به اقدامات انجام شده اشاره و بیان کرد: از جمله این فعالیت‌ها در سال گذشته برگزاری ۱۸۰ یادواره شهدا به عنوان آبروی محله است.

قرارگاه حضرت احمدبن موسی(ع) در شیراز  در حال پیشرفت است

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در قرارگاه حضرت احمدبن موسی(ع) نیز گفت: این گردهمایی با ابتکار شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز شکل گرفته است؛ چراکه مدیریت شهری باور عمیقی به ارتباط با مردم دارد و این ساختار و پیکره مردمی را دور خود جمع کرده تا بتواند در برنامه‌ریزی مدیریتی خود بهتر عمل کند.

مجید علی‌پور ادامه داد: قرارگاه حضرت احمدبن موسی(ع) در شهر شیراز با هدف رفع معضلات اجتماعی و رسیدگی به محلات محروم و حاشیه به خصوص حاشیه حرم‌های مطهر شکل گرفته است که طی پنج سال گذشته روزبه‌روز گستره فعالیتش در حوزه‌های مختلف پرشدت و با قوام بهتری در حال پیشرفت است.

وی به تعامل با دیگر ارگان‌ها به خصوص شورای اسلامی شهر و شهرداری اشاره کرد و افزود: قرارگاه در موضوعات عمرانی، اشتغال و محرومیت‌زدایی در حال فعالیت است که شهرداری و شورای اسلامی شهر در یک اقدام درخور شأن مردم تصویب کرد که ۳ درصد بودجه عمرانی شهر به محلات تخصیص یابد که نحوه هزینه و عملکرد آن نیز طبق یک قرارگاه دیده شده است.

علی‌پور گفت: در حوزه مرمت منازل محرومین، سال گذشته یکهزار منزل با همکاری شهرداری در شهر شیراز به پایان رسانیدم که در فاز دوم ۵۰۰ واحد دیگر در دست مرمت است‌.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز