خبرگزاری کار ایران

افقی خبر داد:

تخلیه و بارگیری 117 کشتی تجاری در مجتمع بندری کاسپین در سال 1398

تخلیه و بارگیری 117 کشتی تجاری در مجتمع بندری کاسپین در سال 1398
کد خبر : ۹۰۳۲۰۶

عضو هیأت مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی از تخلیه و بارگیری 117 کشتی تجاری در مجتمع بندری کاسپین در سال 1398 خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، امین افقی عضو هیأت مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه، علیرغم تحریم های اقتصادی، مجتمع بندری کاسپین از ابتدای سال جاری تاکنون با تخلیه و بارگیری 117 کشتی از اهداف برنامه ریزی شده پیشی گرفت و این درحالیست که سال گذشته 20 کشتی در این بندر پهلو گرفته است، اظهار داشت: دستیابی به این آمار بیانگر رشد مبادلات تجاری در قالب تامین کالاهای اساسی کشور نظیر انواع غلات و روغن خوراکی و همچنین دام زند، انواع لاستیک خودرو،مواد غذایی و شیمیایی، چوب و نیز تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور با ارزش وزنی حدود 250 هزار تن و صادرات مشقات نفتی ، مواد غذایی، صنایع دستی ، مصالح ساختمانی، ماشین آلات و محصولات ایرانی به کشورهای حاشیه دریای خزر و کشور چین با ارزش وزنی حدود 22 هزار تن بوده است.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان با بیان اینکه با انعقاد تفاهم نامه های مشترک بین المللی از سوی این سازمان و راه اندازی کریدور جدید چین–قزاقستان–ایران (بندر کاسپین) با محوریت این منطقه و حضور در کمیسیون های مشترک کشورهای منطقه، استفاده از ظرفیت های اوراسیا، مجتمع بندری کاسپین موفق شد علاوه بر تأمین نیازهای داخلی کشور اقدام به صادرات محصولات و کالاهای ایرانی به کشورهای مسیر کریدور نماید، افزود: براساس آمار در سال جاری TEU 846 کانتینر کالا به مقصد نهایی چین صادر و  TEU2902 کانتینر از مبدأ چین به این مجتمع بندری وارد گردیده است.

وی فعال سازی کریدور شمال-جنوب را از برنامه های دیگر سازمان متبوع خود دانست و اعلام کرد اقدامات و تفاهم نامه های داخلی و خارجی جهت فعال سازی این کریدور صورت پذیرفته است. در سفر دی ماه امسال هیات رسمی سازمان به آستراخان روسیه با حضور رئیس هیات مدیره سازمان اولین کانتینر آزمایشی از مسیر این کریدور حمل شد.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی خلق ارزش و ایجاد مزیت های رقابتی،کوتاهی مسیر،کاهش هزینه های حمل و نقل، تسریع و تسهیل خدمات به فعالان اقتصادی و بندری ،ارائه مشوق های قانونی متنوع از سوی این سازمان بهمراه توسعه زیرساخت ها و نزدیکی به تهران و مراکز تولیدی و جمعیتی کشور را از دیگر دلایل استقبال بازرگانان به مجتمع بندری کاسپین عنوان کرد و گفت: اولویت مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی جذب کالاهای جدید و متنوع، بازاریابی به منظور حضور محصولات ایرانی در بازارهای کشورهای همسایه است و همچنین در تلاشیم با کاهش هزینه های حمل کالا،زمینه کاهش قیمت تمام شده کالا جهت استفاده مصرف کنندگان فرآهم گردد

 افقی با اشاره به آغاز بهره برداری رسمی از اسکله های مجتمع بندری کاسپین در سال 97 به تخلیه و بارگیری 20 کشتی در این بندر در سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: هم اکنون این مجتمع بندری با سه پست اسکله فعال در حال ارائه خدمات است و طبق پیش بینی های انجام شده در سال آینده دو پست اسکله دیگر نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

این عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی تکمیل و توسعه زیرساخت‌های بندری، اتصال راه آهن سراسری به مجتمع بندری کاسپین، بهره برداری از اسکله رو رو در حال ساخت و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه احداث اسکله ها و پسکرانه را از اهداف و برنامه های راهبردی سازمان منطقه آزاد انزلی در سال 99 در این مجتمع بیان کرد و اظهار امیدواری کرد باتوجه به ظرفیت تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و با توجه به مزیت های مناطق آزاد کشور، این مجتمع بندری در آینده نزدیک به عنوان هاب ترانزیت کالا با کشورهای عضو آن اتحادیه تبدیل خواهد شد

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز