خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

جذب و ماندگاری گردشگر در راستای افزایش اشتغال و درآمدزایی مهمترین اولویت برنامه های گردشگری باشد

جذب و ماندگاری گردشگر در راستای افزایش اشتغال و درآمدزایی مهمترین اولویت برنامه های گردشگری باشد
کد خبر : ۸۶۰۱۸۲

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: جذب و ماندگاری گردشگر در راستای افزایش اشتغال و درآمدزایی مهمترین اولویت برنامه های گردشگری باشد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، نشست ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر با حضور محمد ولی روزبهان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل، معاونین و مدیران این سازمان، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه، مسئولان هلال احمر و شبکه بهداشت و سایر اعضای این ستاد، با هدف بررسی توانمندی ها و سازوکارهای لازم برای پذیرایی و استقبال از مهمانان نوروز ۹۹ این منطقه برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست ضمن تقدیر از اعضای ستاد خدمات سفر به رشد ۱۳ درصدی جذب گردشگر داخلی و خارجی در نوروز ۹۸ در فازتجارت و گردشگری این منطقه اشاره و گفت: حضور گردشگران در استان گیلان و این منطقه در افزایش درآمد بخش خصوصی و جوامع محلی منطقه و استان بسیار تأثیر گذار بوده و توسعه زیرساخت های گردشگری در کنار بهره گیری از مواهب طبیعی موجب افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی در سطح استان و منطقه آزاد انزلی خواهد شد.

 روزبهان در ادامه به لزوم بهره گیری و توجه به ظرفیت های گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: شمال کشور به لحاظ بهره مندی از مواهب طبیعی مقصد حضور گردشگران بوده و در این میان منطقه آزاد انزلی یکی از مهم ترین مراکز حضور گردشگران است، براین اساس حضور بیش از پیش و افزایش ضریب ماندگاری گردشگران در سطح منطقه باید به عنوان مهمترین اولویت های برنامه ها و خدمات نوروزی سازمان در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه به لزوم فرهنگ سازی در ارائه خدمات و جذب گردشگران اشاره و بیان کرد: منطقه آزاد انزلی باید به عنوان یک الگو برای گردشگران و فعالان حوزه خدماتی، در زمینه جذب گردشگر، ایجاد زیرساخت های تفریحی، ارائه خدمات بهینه، حفظ نظافت و ارتقاء شاخص های امنیت معرفی شود و برای حفظ این شاخص ها در کل محدوده منطقه آزاد انزلی باید تلاش کرد.

 روزبهان با تاکید بر ایجاد اماکن بوم گردی در سطح منطقه با بهره گیری از توانمندیهای بخش خصوصی، گفت: اماکن بوم گردی ضمن معرفی فرهنگ، آداب و سنت و طبیعت گیلان به افزایش ضریب ماندگاری مسافران کمک می کند و بهره گیری از این امر موجب افزایش درآمد برای جوامع محلی می شود، در حال حاضر یک واحد بوم گردی مشغول به فعالیت بوده و ۶ واحد دیگر در دست ساخت می باشد، که نیاز است بیش از پیش در زمینه جذب سرمایه گذار در این بخش فعالیت شود.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان با تقدیر از فعالیت های نیروهای انتظامی، هلال احمر، شبکه بهداشت و سایر دستگاه های خدمات رسان خواستار فعالیت بیشتر این دستگاه ها در ایام نوروز شد و افزود: با تلاش های اعضای ستاد خوشبختانه در ایام نوروز سال ۹۸ خدمات مناسبی به گردشگران نوروزی ارائه شد که منجر به کاهش حوادث جاده ای گردید و امیدوارم در نوروز ۹۹ نیز تلاش های ستاد خدمات سفر این منطقه، منجر پاکیزگی محیط زیست، حفظ امنیت و سلامت و افزایش ورود گردشگران شود.

وی بر لزوم معرفی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی به گردشگران در ایام نوروز تأکید و خاطرنشان کرد: دشمنان با اعمال تحریم های ناجوانمردانه قصد آسیب زدن به اقتصاد کشور را دارند و به هر اندازه که در جذب سرمایه گذار تلاش شود به کاهش مشکلات اقتصادی و افزایش فرصت شغلی برای جوامع محلی منجر می شود و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هر اقدامی که در جهت تقویت اقتصاد کشور انجام شود جهاد در راه خدا است و ایشان در چند سال گذشته به مسئله تقویت اقتصاد توجه ویژه ای داشتند.

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند خدمات رسانی ستاد سفر در ایام نوروز ۹۸ گفت: بالغ بر ۹۴۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی در ایام نوروز وارد فاز تجارت شده و برای استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروز ۹۹ در محدوده منطقه آزاد انزلی بیش از ۱۷هتل، ۱۲۰کاشانه مهمان، با قابلیت پذیرش۶۳۴۰ نفر تخت و ۶۵ رستوران و اقامتگاه های بوم گردی برای ارائه خدمات به گردشگران آماده ارائه خدمات است.

مجید فاتحی جانشین ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: پایگاه هلال احمر مستقر در این منطقه به منظور ارائه خدمات به گردشگران به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند و به منظور رونق فعالیت های صنایع دستی، حمایت از تولیدات ملی و افزایش فرصت شغلی برای جوامع محلی بازارچه سنتی نوروز بازار به جهت معرفی محصولات صنایع دستی این منطقه و افزایش درآمد هنرمندان صنایع دستی دایر می باشد.

در ادامه سید فخرالدین حسینی دبیر ستاد خدمات سفر منطقه آزاد انزلی تکالیف هریک از مدیریت ها درون سازمانی و دستگاههای اجرایی عضو ستاد را بیان کرد و دستگاه های اجرایی نیز آخرین اقدامات و برنامه های خود را در راستای بهبود ارائه خدمات و افزایش رضایت مندی گردشگران گزارش دادند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز