در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل گیلان مطرح شد؛
نبود نقشه راه دلیل محرومیت گیلان است نه تلاش مدیران
عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به محرومیت دیرینه گیلان در پس سرسبزی ظاهری خود تصریح کرد: محرومیت گیلان بیش از آنکه نشانگر عدم تلاش مدیران گذشته باشد به علت فقدان یک نقشه راه عملیاتی و کاربردی در کشور است که مبین نحوه حرکت هر استان در مسیر توسعه پایداراست.
به گزارش ایلنا از رشت، احمد رمضانپور نرگسی در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت حمل و نقل گیلان با اشاره به محرومیت دیرینه گیلان در پس سرسبزی ظاهری خود افزود: متاسفانه در حوزه سیاست گذاری کشوری، گیلان در سالیان متوالی هیچ نیروی اجرایی در بدنه دولت برای تاثیرگذاری در تصمیمات کشوری نداشته و این نقطه ضعف در شرایطی است که تصمیمات کشوری بیشتر بر پایه اشخاص و یا طیف ها اتخاذ می شود.
احمد رمضانپور با تاکید بر تاثیر مثبت حمل و نقل ریلی بر محرومیت زدایی شهر رشت گفت: نحوه کار در حمل و نقل ریلی متفاوت است، مترو، منوریل و تراموا هر کدام نقاط ضعف و قوتی دارند. بر اساس بررسی هایی که مشاوران و صاحب نظران دارند، مترو را در شرایط فعلی مناسب شهر رشت ندانستند.
وی با اشاره به بازدید از پروژه مترو مشهد و تهران افزود: صاحب نظران این صنعت معتقدند که خط LRT را می توان حداکثر در عمق ۹ متری و حتی روی زمین اجرایی کرد و در مشهد نیز در عمق ۶ متری اجرا شد. اما در مترو عمق اجرای پروژه حداقل ۲۰ متر و در تهران در برخی مناطق مانند تجریش به ۶۳ متر و در مشهد به ۴۳ متر نیز رسیده است.
عضو شورای اسلامی شهر رشت این پروژه را یک فرصت مناسب برای توسعه شهری دانست و افزود: شورای شهر، نمایندگان و افراد دلسوز در این راه کمک حال بودند و موفق شدند تا برای این پروژه ردیفی در بودجه کشور مشخص و مصوب کنند. باید از فرصت به وجود آمده در بودجه بهترین استفاده را برای شهر و حتی استان گیلان به وجود بیاوریم تا در آینده به نتیجه ایده آل مد نظر اهل فن برسیم.