فرامرز جمشیدپور مطرح کرد:
روز ایمنی و حمل و نقل نقطه عطف اراده و عزم ملی برای تحقق روزهایی بدون حادثه رانندگی
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری رشت روز ایمنی و حملونقل را نقطه عطف اراده و عزم ملی برای تحقق روزهایی بدون حادثه رانندگی خواند.
به گزارش ایلنا از رشت، به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل، دومین نشست تخصصی حملونقل شهری رشت با موضوع ارایه طرح جامع ایمنی حمل و نقل رشت و آیین رونمایی و آغاز به کار پویش همرکاب شو با حضور اعضای شورایشهر رشت، رئیس پلیسراهور استان گیلان و جمعی از مدیران شهرداری، مشاوران و صاحبنظران حوزه حملونقل و ترافیک شهری و اصحاب رسانه در تالار گفتوگوی ساختمان تاریخی شهرداری رشت بر گزار شد.
فرامرز جمشیدپور معاون حملونقل و امور زیربنایی شهرداری رشت با حضور در این نشست، روز ایمنی و حمل و نقل را نقطه عطف اراده و عزم ملی برای تحقق روزهایی بدون حادثه رانندگی خواند و بیان داشت: تلاش در راستای فرهنگ سازی در زمینه کاهش تصادفات مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با اشاره به نحوه شکل گیری جمعیت طرفداران ایمنیراهها و نامگذاری روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: با توجه به افزایش روند تصادفات در دهه ۸۰ به ویژه در کشورهای جهان سوم از جمله ایران، سازمان فرهنگی یونسکو از سوی سازمان ملل متحد ماموریت یافت تا نسبت به این پدیده برنامه ریزی نماید که خوشبختانه در پی آن در کشور ما با پای کار آمدن همه دستگاه های ذیربط در حوزه راه، حمل و نقل و پلیس و تصادفات روند کاهشی پیدا کرد.
وی افزود: امروز به مناسبت روز ملی حمل و نقل و ایمنی، دومین نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت با موضوع ارایه طرح جامع ایمنی حملونقل شهر رشت و رونمایی از پویش همرکاب شو برگزار شد که در آن ضمن ارائه طرح از سوی مشاوران حاضر در نشست مدعوین و همشهریان را به پیوستن در پویش همرکاب شو دعوت کردیم.
جمشیدپور با تاکید بر ضرورت پیوستن مدیران به پویش همرکابشو خاطرنشان کرد: اگر استفاده از دوچرخه در همه ادارات، ارگانها و بخشهای دولتی و خصوصی فراگیر شود خواهیم دید که در آیندهای بسیار نزدیک دوچرخه در سبد حمل و نقل شهروندان قرار گرفته و بهواسطه آن شاهد استقرار مداوم هوای پاک و کاهش چشمگیر تصادفات درون شهری خواهیم بود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری رشت تصریح کرد: اگر مدیران و چهرههای محبوب مردمی پیشگام استفاده از دوچرخه شوند بهزودی سیل عظیمی از شهروندان به تبعیت از مدیران همراه ما در این پویش خواهند شد.
تلاش برای شهرت شهر رشت به شهر دوچرخه
هادیزاده مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت نیز در این نشست در گفتوگو با واحد خبر مدیریت ارتباط با رسانه های شهرداری رشت بیان داشت: بحث ایمنی و حمل و نقل از سال ۹۵ به صورت جدی توسط جهاد دانشگاهی و مهندسین مشاور طرح و برنامه اریانا آغاز شد و نتایج آن مطالعات به مناسبت هفته حمل و نقل هر ساله با موضوعات جدید ارائه می گردد.
مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری رشت مطالعات مهندسین مشاور را سند فعالیتهای شهرداری رشت عنوان کرد و گفت: این مطالعات در حوزه ایمنی است و مبنای فعالیتهای اجرایی آن با همکاری سایر دستگاهها انجام میشود.
وی در اشاره به پویش همرکاب شو افزود: این پویش نیز در راستای افزایش توجه به حملونقل پاک و کاهش ترافیک شهری و آلودگی هواست و قرار شد در این کمپین با ایجاد مشارکت اجتماعی و همکاری سازمانهای مردمنهاد جذابیتهای استفاده از دوچرخه بهعنوان یک وسیله پاک در حوزه حمل و نقل تبلیغ و ترویج شود.
هادیزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه سرانه استفاده از دوچرخه در رشت، بسیار پایین است در این پویش سعی بر آن است تا با ترویج استفاده از دوچرخه بهعنوان یکوسیله حمل و نقل شخصی ضمن تلاش در کاهش هدر رفت وقت شهروندان، شهر رشت را به شهر دوچرخهها معروف کنیم.
اعلام آمادگی پلیس در ارائه جانمایی نقاط پرحادثه شهر
رئیس پلیس راهور استان گیلان نیز با قدردانی از برگزار کنندگان دومین نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت خاطرنشان کرد: هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی و حملونقل است و در بسیاری از شهرهای کشور دستگاههای متولی حوزه حملونقل چه در داخل و چه در خارج از شهر برنامههای متنوعی از مجموعه اقدامات خود ارائه میدهند.
سرهنگ محمدی ارائه سند چشمانداز فعالیتهای شهرداری رشت در حوزه حملونقل را یکی از مهمترین کارهای مجموعه مدیریتشهری رشت در این روز عنوان کرد و گفت: دوچرخه یک وسیله پاک و ایمن است و باید گفت که طبقنظر کارشناسی به واسطه سرعت پایین دوچرخه نسبت به دیگر وسائط حمل و نقل تصادفات با دوچرخه بسیار اندک می باشد.
وی ضمن اعلام آمادگی پلیس در ارائه جانمایی نقاط پرحادثه تصریح کرد: پلیس آمار دقیقی از این نقاط دارد لذا با استقرار جی پی اس ها می توان نقاط را به صورت گسترده معرفی کرد.
رئیس پلیس راهور گیلان با تاکید بر اینکه تقاطع های متعدد گرههای ترافیکی زیادی را ایجاد میکند، گفت: در شهرهای بزرگ با ایجاد دوربرگردان غیر هم سطح شاهد تصادفاتی کم و باز شدن گرههای ترافیکی خواهم بود. بنابراین شایسته است در کلانشهر رشت، تقاطعهای هم سطح بسته و با ایجاد دور برگردان های غیر هم سطح شاهد کاهش آمار تصادفات بود.