خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد:

معرفی رویدادهای فرهنگی اولین گام در جلب گردشگران خارجی

معرفی رویدادهای فرهنگی اولین گام در جلب گردشگران خارجی
کد خبر : ۶۹۲۷۶۲

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد: اولین گام در جلب توریست، معرفی و شناساندن فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و رویدادهای یک استان است.

به گزارش ایلنا از فومن، اولین همایش جامعه هتلداران گیلان با حضور شهرود امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، اعضا شورای‌شهر رشت، مسئولان و مدیران هتل داران و نماینده جامعه هتلداران کشور در سالن همایش‌های هتل معین فومن برگزار شد.

امیرانتخابی در این همایش ضمن تشکر از شور و شوق اعضا هتلداران گیلان در برگزاری این همایش گفت: این انگیزه نشان از اهمیت موضوع گردشگری در استان است و مسئولیت در این حوزه برای اینجانب به عنوان مسئول سیاستگذاری در امر گردشگری استان را دوچندان می‌کند.

وی گفت: نقشه‌راه توسعه صنعت گردشگری به دریا ختم نمی‌شود و این موهبت الهی به‌عنوان یک ظرفیت در استان کاربرد دارد.

وی مدیریت در معرفی فرهنگ و رویداد را به عنوان یک اصل در برنامه ریزی گردشگری دانست و ادامه داد با شناساندن فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و رویدادهای مذهبی و تاریخی استان که اولین گام در جلب گردشگران خارجی است می‌توان شاهد حضور توریست در فصول مختلف سال و به موازات آن رشد اقتصادی و اشتغالزایی استان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد: با توجه به روابط مطلوب گیلان با کشورهای همسایه ضمن اهمیت به حساسیت‌های فعلی کشور، باید در گردشگری سلامت و گردشگری تاریخی و مذهبی برنامه‌ای منسجم داشت.

امیر انتخابی لزوم ثبت یک اثر جهانی همانند ماسوله و جنگل‌های هیرکانی را از نیازهای استان برشمرد و ادامه داد: با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فعالان صنعت گردشگری می‌توان با تحقق این مهم معضل بیکاری را نه تنها در استان بلکه در کل کشور ریشه‌کن و ارز آوری و تولید ثروت را نهادینه کرد.

وی تاکید کرد: آموزش کادر پرسنلی مستقر در هتل‌ها و تاسیسات گردشگری در رعایت اصول مهمانداری که از اهمیت زیادی برخوردار است باید در دستور کار فعالان گردشگری قرار بگیرد و این موضوع با طرح در نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های مرتبط قابل بررسی است.

امیر انتخابی از اهمیت ایجاد و ارائه بسترهای لازم در مدیریت اجرای تورهای گردشگری با هدف ورود گردشگران خارجی سخن گفت و برنامه‌ریزی در تشکیل فضای رقابتی در بین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را راهکاری برای این موضوع دانست.

در پایان این همایش از منتخبان هتلداران در حوزه‌های مختلف تقدیر شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز