مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: ایجاد خطوط منظم کانتینری به منظور توسعه حمل و نقل کانتینری در نهمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر مورد توافق کشورهای عضو قرار گرفت.
به گزارش ایلنا ، حسین چراغی درباره نهمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر، اظهار داشت: نهمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر به میزبانی کشور قزاقستان در شهر بندری اکتائو و با حضور نمایندگان کشورهای جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و فدراسیون روسیه به کار خود پایان داد .
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد: در نهمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر، ایجاد خطوط منظم کانتینری به منظور توسعه حمل و نقل کانتینری در خزر، سادهسازی فرایندها برای تسریع در حمل کالا از مسیر ایران- خلیج فارس- هند و بالعکس، به اشتراک گذاری اطلاعات کالا و مشتریان از طریق ایجاد یک وب سایت مشترک، توسعه مسافرت و توریست دریایی بین کشورهای حاشیه خزر مطرح شد که مورد توافق اعضای اجلاس قرار گرفت.
چراغی خاطرنشان کرد: همه مدیران بنادر حاشیه خزر بر این نکته تاکید داشتند برای توسعه حمل و نقل دریایی و تبادل کالا بایستی بازارهای هدف شناسایی شوند و برای هر کدام از ظرفیتهای بازار به صورت جداگانه استراتژی تعرفه گذاری و تسهیلات بندری در جهت کاهش زمان حمل و نقل کالا و قیمت نهایی کالا اتخاذ شد.
وی اضافه کرد: مدیران بنادر حاشیه خزر یکی از مناسب ترین مسیرها برای انتقال کالا را بنادر ایران معرفی کردند و بر این مهم تاکید داشتند که برای توسعه حمل و نقل دریایی و تبادلات تجاری بایستی هدفمند قیمت و زمان را در مسیر کریدور شمال - جنوب تغییر داد و مناسب با نوع و حجم کالا و با استفاده از مزایای حمل و نقل کانتینری نسبت به تکمیل ظرفیت های بنادر حاشیه خزر اقدام کرد.