خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان :

بنگاهداریِ بانک ها، اشتباه است

 بنگاهداریِ بانک ها، اشتباه است
کد خبر : ۶۳۴۹۵۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه بخش صنعت، معدن و تجارت نیاز به کمک و مساعدت حرفه ای و همه جانبه رسانه ملی دارد گفت: اگر در گیلان شبانه روزی هم کار شود باز هم این استان در حوزه های مختلف جای کار دارد

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: مسئله فرهنگ سازی در سال حمایت از کالای ایرانی بیش از هر چیزی اهمیت دارد و رسانه ملی می‌تواند تاثیرگذارترین گام را در جهت فرهنگ سازی درست در مصرف کالای ایرانی بردارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  گیلان با اشاره به نقش تعیین کننده رسانه ملی در ساختار حوزه اطلاع رسانی کشور، اظهار داشت: صدا و سیما یک تابلوی تمام عیار و هویت و پشتوانه فرهنگی نظام است.

 دلق پوش با اشاره به وضعیت فعلی گیلان و موانع موجود برای حل مشکلات گفت: متأسفانه در گیلان حاشیه ها بر متن سایه انداخته است. بسیاری از اموری که مدیران استان درگیر آن هستند در واقع حواشی امور است و این مسائل را متاسفانه برخی افراد معلوم الحال ایجاد می کنند . این در حالی است که حجم بالایی از کار روی زمین مانده و ما فرصتی نداریم. همه ما تکلیف داریم و بایستی با همگرایی و هم‌افزایی برای رفع مشکلات برنامه ریزی کنیم و گام های اثربخش برداریم. واقعیت این است که رسانه ملی، می تواند نور امید را ولو اندک در دلهای مردم روشن نگه دارد.

وی گفت: در شرایط کنونی با مسائل و مشکلاتی که بیگانگان برای کشورمان ایجاد کرده اند نباید جزیره‌ای و بخشی عمل کنیم. ما باید دقیقا در نقطه مقابل با تمام قوا، یکدل و یک جهت ظرفیت‌های کشور را بسیج کرده تا بتوانیم بر مشکلات بوجود آمده فائق آییم. این در حالی است که متاسفانه برخی می‌خواهند مردم را مقابل نظام قرار دهند.

دلق پوش ادامه داد: در بازدیدهای مستمر و دوره ای از واحدهای صنعتی برای من مشخص گردید که برخی از واحدهای صنعتی از بدو ایجاد بطور ساختاری دچار مشکل بوده اند و مدیران آن اطلاعات کاملی از تولید و شرایط موجود نداشته اند. برخی مشکلات هم اجرای بد برخی قوانین بوده است، مثل مالیات بر ارزش افزوده که مشکلات زیادی برای بخش تولید آفریده است.

دلق پوش با اشاره به اینکه بعضی از مسائل ما هم مربوط به حوزه نظام بانکی است گفت: بنگاهداری بانک ها، کاملا اشتباه است.

وی گفت: گیلان در واقع به لحاظ موقعیت منابع و ثروت های بالقوه یک بهشت است. چنانچه از این بهشت به نحو مطلوب بهره برداری نگردد ممکن است به یک جهنم خودساخته تبدیل شود.

دلق پوش با تاکید بر اینکه بخش صنعت، معدن و تجارت نیاز به کمک و مساعدت حرفه ای و همه جانبه رسانه ملی دارد افزود: اگر در گیلان شبانه روزی هم کار شود باز هم این استان در حوزه های مختلف جای کار دارد. البته با برنامه ریزی در این سازمان، اقدامات متعددی در حوزه رونق تولید و رفع موانع، اعطای تسهیلات و توسعه صادرات و بازنگری در حوزه معادن و اکتشافات معدنی، برای اولین بار برگزاری جلسات شورای معادن، بازسازی و اصلاحات درون سازمانی انجام گرفته است و برنامه ریزی های راهبردی و اصولی نیز برای ارتقاء محصولات صادرات محور، تشکیل شرکت مدیریت صادرات و برای بخش های دیگر حوزه تولید، میزکار تعریف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اظهار داشت: در تیرماه نیز تعدادی از واحدهای صنعتی جدید به مناسبت هفته صنعت و معدن افتتاح و راه اندازی می گردد و همچنین همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

دلق پوش اذعان کرد: من معتقدم ما اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و باید به شکل اصولی از این منابع در جهت منافع مردم استفاده کرد. امیدواریم با دعای خیر مردم و دینی که به نظام داریم با همسویی و دلسوزی، این مرحله سخت را پیروزمندانه پشت سر بگذاریم.

در ادامه این دیدار مدیرکل صدا و سیمای استان با برشمردن نکات مثبت گیلان و لزوم برنامه ریزی دقیق تر ادامه داد: چرخ صنعت اگر بچرخد، چرخ اقتصاد استان نیز به حرکت خواهد افتاد. اگر صنایع برتر حمایت شوند می‌توانند با حمایت رسانه ای ما، به دو برابر ظرفیت تولید خواهند رسید، البته برخی از ریزش ها در صنایع قدیمی، با رویش های جدیدی در صنایع نو در استان همراه شده است.
حسن ظهیری با اشاره به لزوم نوآوری در صنایع گیلان گفت: برخی از صنایع قدیمی ما در استان با تکنولوژی ۳۰ تا ۴۰ سال قبل در حال کار هستند که این تکنولوژی های کهنه و مستعمل دیگر نمی توانند در فضای جدید رقابت کنند.
وی ادامه داد: باید برای گروه‌های جوان متخصص برنامه‌ریزی مجزایی تدارک ببینیم تا بتوانیم فرهنگ سازی درستی برای آینده انجام دهیم. باید نگاهمان بلندمدت باشد و از ایده های نو و خلاقانه بهره بگیریم. در بخش تولید و تجارت در فضای رسانه، نیازمند ایده پردازی نو برای رشد صنایع ملی با تبلیغات رسانه ای گسترده و حرفه ای هستیم.
در پایان مقرر شد تفاهمنامه ویژه ای جهت همکاری تنگاتنگ در راستای حمایت از تولیدات داخلی بالاخص گیلانی آماده و امضاءشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز