خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی دانشگاه آزاد:

ساماندهی برنامه‌های آموزشی باید با توجه به تقاضا و نیاز کشور انجام شود

ساماندهی برنامه‌های آموزشی باید با توجه به تقاضا و نیاز کشور انجام شود
کد خبر : ۶۰۳۶۰۳

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گفت: توسعه برنامه آموزشی و ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و طرح های تحقیقاتی جدی گرفته شود .

به گزارش ایلنا از رشت، هفدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد در استان گیلان با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان و سایر اعضاء برگزار شد.

 علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد با تاکید بر ارتقای کیفیت این دانشگاه در همه زمینه‌ها بیان کرد: ارتقای کیفیت گسترده در تمام حوزه‌ها در قالب برنامه‌های پیش بینی شده مورد توجه است و در زمینه توسعه بر اساس طرح آمایش دستورالعمل های جدیدی ترسیم می شود که برای یک توسعه کیفی مطلوب و ارتقای فعالیت های فرهنگی، زمینه را آماده نماید.

وی ادامه داد: توسعه برنامه‌ای آموزشی و ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و طرح های تحقیقاتی باید در واحدها جدی گرفته شود و اقتصاد دانش بنیان نیز مبنای فعالیت‌ها قرار گیرد.

رهایی با مهم دانستن توجه به نیازهای استان در مصوبات هیات امنا خاطرنشان کرد: نیازهای استانی بسیار مهم است و لازم است با تعامل نزدیک با مقامات استانی سطح فعالیت‌های پژوهشی ارتقاء پیدا کند.

معاون دانشگاه آزاد تصریح کرد: مقامات استان‌ها می‌توانند با توجه به وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالا در دانشگاه آزاد، از این ظرفیت‌ها به‌صورت بهینه برای رفع مشکلات خود استفاده کنند.

این مقام مسئول، برنامه‌های ارتقای حوزه آموزشی را در طی سه پروژه تعریف کرد و گفت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی باید با توجه به تقاضا و نیاز کشور انجام شود امروز در برخی برنامه‌ها، تقاضای مناسبی نداریم و باید با ارزیابی رشته‌ها مهندسی مجدد انجام شود  و رشته هایی عرضه شود که با نیازهای کشور منطبق باشد و مطالعات ساماندهی در قالب طرح آمایش انجام می شود که استان گیلان نیز در منطقه آمایشی شمال کشور واقع شده است.

رهایی دومین مرحله ارتقای آموزش در دانشگاه آزاد را ساماندهی اعضای هیأت علمی خواند و اظهار کرد: ساماندهی اعضای هیأت علمی بر حسب طرح آمایش باید انجام شود و اینکه چه نوع رشته‌هایی باید تاسیس شود و مجموعه های مهارتی در سطح کاردانی و کارشناسی راه اندازی شود از اولویت‌های مهم است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد افزود: سومین قدم در ارتقای آموزش، اصلاح ساختار است که دانشگاه آزاد به عنوان یک موسسه بخش خصوصی باید بتواند یک نوع حرکت دینامیک داشته باشد و مانند ساختارهای دولتی نباید خود را محدود کند و این ساختار دینامیک به لحاظ اقتصادی باید توانایی جوابگویی داشته باشد.

وی ادامه داد: یک اصلاح ساختار برای مجموعه واحد های بزرگ، متوسط و کوچک باید انجام شود که بتواند هم چابک سازی برای رفع مشکلات باشد و هم از ظرفیت موجود حداکثر استان شود.

 رهایی اظهار امیدواری کرد:  انتظار داریم واحدهای دانشگاهی در سال‌های آینده با تعامل و همکاری بتوانند در فعالیت‌هایی نیز وارد شوند سطوح بین المللی و این همت به اعضای هیأت امنای دانشگاه میسر خواهد شد.

دراین جلسه همچنین ابراهیم چیرانی دبیر هیات امناء و سرپرست دانشگاه آزاد استان گیلان، گزارش مبسوطی از روند فعالیت‌های این دانشگاه در استان گیلان ارائه کرد و در پایان پیشنهادات هیات امنای استان به اتفاق آراء مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز