خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یکروزه به گیلان اعلام کرد :

اتمام عملیات زیرسازی و ریل گذاری راه آهن رشت – قزوین تا پایان سال 96

 اتمام عملیات زیرسازی و ریل گذاری راه آهن رشت – قزوین  تا پایان سال 96
کد خبر : ۵۹۹۹۶۳

معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یکروزه به گیلان گفت: تا پایان سال 96 عملیات زیرسازی و ریل گذاری راه آهن رشت – قزوین به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایلنا از رشت،خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و  علی خاوری مدیر کل راه و شهرسازی از روند پیشرفت راه آهن رشت-قزوین بازدید کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جریان بازدید از این پروژه از  اتمام عملیات نصب تیرهای فلزی دهانه وسط پل کیلومتر ۵۵ راه آهن قزوین-رشت را خبر داد.

وی افزود : با توجه به مزایای ترانزیت ریلی و نقش اساسی آن در رشد اقتصادی کشور، یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید توسعه شبکه راه‌آهن است و راه‌آهن قزوین- رشت یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی حال حاضر کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد : عملیات اجرایی پل کیلومتر ۵۵ ‌مهمترین بخش عملیات محور قزوین- رشت است که از روی آزادراه قزوین- رشت و جاده قدیم عبور می‌کند و هم اکنون عملیات ساخت، نصب و تکمیل سه دهانه باقیمانده پل در حال انجام است که شامل یک دهانه صد متری بر روی آزادراه قزوین- رشت و دو دهانه ۶۵ متری است و تکمیل شدن این پل نقش مهمی در اتمام عملیات اجرایی راه‌آهن قزوین- رشت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه حجم زیادی از عملیات اجرایی به پایان رسیده است  تا ۲۵ اسفند عملیات زیرسازی و ریل گذاری به اتمام میرسد افزود :  تکمیل این پروژه از نظر ترانزیت کالا حتی برای کشورهای همسایه از جمله هند استراتژیک محسوب می‌شود و می تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد که در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی قابل توجهی خواهد شد.

 خادمی در پایان گفت :  برای احداث راه‌آهن قزوین-رشت به قیمت روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز