خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

کاهش 7 درصدی مددجویان تحت کمیته امداد گیلان/ رونمایی از اولین فرش دستبافت به نام گیلانه

کاهش 7 درصدی مددجویان تحت کمیته امداد گیلان/ رونمایی از اولین فرش دستبافت به نام گیلانه
کد خبر : ۴۶۳۹۰۱

مدیرکمیته امداد گیلان به فرش‌دستبافت گیلان با استفاده از نقشه سوسن چلچراغ اشاره کرد و افزود: نقشه سوسن چلچراغ اولین برندی است که به نام گیلان ثبت شده و از اولین فرش دست بافت به نام گیلانه امروز رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدی امروز در دیدار با آیت الله قربانی که در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد، از کاهش 7 درصدی مددجویان  تحت کمیته امداد این استان خبر داد و گفت: ابتدای امسال 115 هزار و 500 خانوار مددجو زیر پوشش کمیته امداد در گیلان داشتیم اکنون 108 هزار و 57 خانوار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان هستند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان اضافه کرد:گیلان جزء ۶ استانی محسوب می شود که ساخت هزار واحد مسکونی هدیه رهبری به آن تعلق گرفته است که این واحدها با همکاری سپاه قدس گیلان در دست احداث هستند که از 45 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که 250 واحد ان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان جزء3 استان برتر در جذب اعتبار اشتغال بوده است، افزود: 750 هزار نفر زرنان سرپرست خانوار در اجرای طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه 5 هزار و 500 خانوار در گیلان فاقد مسکن هستند، خاطرنشان کرد:هزار و 440 واحد روستایی با همکاری بنیاد مسکن و خیرین در روستاهای در دست احداث است.

وی به فرش دستبافت گیلان با استفاده از نقشه سوسن چلچراغ اشاره کرد و افزود: نقشه سوسن چلچراغ اولین برندی است که به نام گیلان ثبت شده است و از اولین فرش دست بافت به نام گیلانه یک و دو با استفاده از این نقشه امروز رونمایی می شود.

محمدی با اشاره به اینکه 80 هزار سالمند در استان تحت حمایت این نهاد هستند،گفت: تعداد 1500 خانوار بیمار صعب العلاج هم در گیلان تحت حمایت امداد هستند که همگی نیازمند کمک و مساعدت خیران و مردم نوعدوست گیلان هستند.

وی با بیان اینکه در گیلان 5 هزار یتیم وجود دارد،اضافه کرد:فرزندان طرح محسنین را 6 هزار و 800 نفر هستند که این فرزندان دارای سرپرست بیمار، زمین‌گیر، طلاق و یا بدسرپرست هستند.

محمدی با اشاره به توزیع 2 هزار و 500 قلک در مهدهای کودک استان، گفت: 14 اسفند جشن قلک شکنی در مهدکودک ها برگزار می شود.

وی گفت: 5 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط خیرین جمع آوری شده است که توسط شورای شورای زکات در بین محرومان همان محل تقیسم شده است.

محمدی با بیان اینکه بیش از 600 نفر از مددجویان تاکنون به کربلای اعزام شدند،خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری 3 هزار نفر از مددجویان به مشهد مقدس ، و کربلای اعزام می شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز